• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Svartvitt

Lundsholm

HBK Medlem
Inlägg
10.139
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2024
Sv: Svartvitt

Efter rekommendation från dej Anders har jag också börjat använda Snapseed, jag kan bara hålla med... Den är lättanvänd och ger bra resultat. Enda jag hade problem med i början var hur man justerade de olika värdena, men bara jag kom på att det bara var att dra höger eller vänster på bilden så gick det som en dans.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Svartvitt

Efter rekommendation från dej Anders har jag också börjat använda Snapseed, jag kan bara hålla med... Den är lättanvänd och ger bra resultat. Enda jag hade problem med i början var hur man justerade de olika värdena, men bara jag kom på att det bara var att dra höger eller vänster på bilden så gick det som en dans.

Det tog ett tag innan jag såg potentialen i Snapseed, den innehåller många fler funktioner än man märker vid första påseendet. Det enda jag saknar är snygga skuggkanter.

image.jpg
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Svartvitt

image-762767.jpeg


image-764511.jpeg


Svartvitt från Quedlinburg
Snapseed i iPad
 
F

F.d. 22215

Guest
Sv: Svartvitt

Hoppar in i tråden med en sv/v diptyk från resan ner till Italien i påskas. Tagen med en Olympus Pen FT halvformatare, objektiv 60/1.5. Inget HDR här inte, bara äkta analogt sv/v!
 

Bilagor

  • Scan-150422-0012c.jpg
    7 MB · Visningar: 8
Senast redigerad av en moderator:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Svartvitt

image.jpg
Asta av Smögen byggdes 1916 på Ringens varv i Marstrand i enepinnad ek i kravell på furuspant.

Första motorn var en Avance på 15 hkr. Från början hade Asta ingen styrhytt utan seglades från en styrbrunn.

Asta har använts för snurrefiske, snörpvad, räktrålning och garnfiske. Asta användes i yrkesmässigt fiske till 1981 då hon övertogs av föreningen Tollar & Seiel för att bevaras som museifiskefartyg.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Svartvitt

Asta av Smögen anno 1925.

image.jpg

Eller har kanske fotoappen Snapseed varit framme?
 

Thomas.M

FD HBK Medlem
Inlägg
90
Kommun
Haninge
HBK-Nr
16090
Medlemskap
2021
Sv: Svartvitt

Underbart, härlig kontrast,himmeln ser lite kornig ut är det din App som spökar eller min skärm.
 
Toppen