• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Sv: Borgholm

F

F.d. 5098

Guest
Nu har Borgholm tagit sitt ansvar, det berodde på att en uppsatt känsteman skaffat HUSBIL !! Nu finns minst 25 ställplatser vid yttre hamnen till en kostnad av 100 kr natt , tillgång till toa ,vatten .
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
lysande! är det gamla färjeläget som gäller? hörde i förra helgen att man skulle rusta upp toa och duschutrymmena där och öppna upp för betalda platser
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
har ni som bor i Kalmar-trakten sett något i lokala media om det goda initiativet till den tillfälliga ställplatsen i Borghom under Victoriadagarna?
 
F

F.d. 1883

Guest
Nej, men såg något för rätt länge sedan om att det skulle tas ut avgifter av husbilsägare i tex. Borgholms hamn, avgiften var nog samma som för båtarna.
Denna artikel skrevs nog i efterdyningarna av förra Skördefesten, det var tätt med husbilar!
 

CarthagoAnders

HBK Medlem
Inlägg
829
Kommun
Karlshamn
HBK-Nr
377
Medlemskap
2024
träffade ett par från Luleå i kväll som varit på "nya" ställplatsen i Borgholm i veckan
100kr per natt på den asfalterade planen vid gamla färjeläget, ingen service annat än en smutsig och sliten toalett
dom var besvikna och tycker inte det var värt pengarna, dom ställde sig andra natten längre bort mot Lantmännen och båtrampen där det är gratis i stället
man får nog anstränga sig lite mer från Borgholms kommun för att göra det attraktivt om man nu ska betala för sin övernattning
 
F

F.d. 1883

Guest
Ja den toan har jag varit på ett par gånger, lämnar mycket att önska vad det gäller hygien!
Hoppas att dom någon gång målar om väggarna, uppskattar inte det som står skrivet där!
 
Toppen