Sv: Ström till Tv antenn, brytare eller låta va på....
Farsen fortsätter!
Biltema, mitt älsklingsföretag i Norden, har en väl fungerande power inserter (ströminjektor),
Strömförsörjning till aktiv antenn, 5 V. Jag köpte en sådan och den satte fart på mottagningen. Litegrann bara. I flera dar har jag hållit på med att försöka få TV:n att fungera. Jag har ringt Boxer flera gånger och försökt få hjälp. Bra kundsupport om man lyckas tränga igenom de initiala hindren.
Idag fick jag reda på att någon har
vält (!) den lokala Teracom-masten vilket gjort mina ansträngningar i stort sett meningslösa. Mycket dålig signal!
Det har blivit lite bättre; man har tydligen riggat upp någon sorts nödantenngrunka.
Teracom och Boxer tycks tillhöra samma bolag. Man kunde väl ha upplyst mig om masthaveriet när jag ringde supporten, kan tyckas.
Nåväl! Allt fungerar som det ska. TV:n, antennen, power insertern och kablaget! Jag ställde mig på en av ställplatserna i Alingsås och där kunde jag konstatera att det inte var något fel på mina grejer.
Och allt detta besvär för en insomnings-tv. Jag ser sällan på tv på dagtid. Timern inställd på en timme. Bättre sömnmedel än TV finns inte! Bäst är betalkanalerna! Jag somnar alltid i första reklampausen.
Jappe