• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Storfrämmande

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Idag för andra gången denna månad uttrar på besök. Fotade från köksfönstret. Den 4:e febr en hel familj (mor och två fjolårsungar sannolikt), men då disigt och halvmörkt. I dag en ensam utter och bra ljus, men tyvärr lite väl långt till andra stranden (250 m) för att få optimala bilder.
Fotade med Canon 7D och EF 500/4 och dagens bilder dessutom med extender 1,4x.

IMG_4681 (Large).jpg

IMG_4702.jpg

IMG_4708.jpg

aake
 
F

F.d. 53009

Guest
Sv: Storfrämmande

Trevligt med så fint besök, jag skulle gärna se en sådan. Det bästa jag har fångat på bild denna vecka är en sådan här. Alla får gissa vad det är, facit kommer senare i kväll.

DSC_9600bb.jpg

Birger
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Storfrämmande

Om jag inte visste bättre skulle jag tro på nilkrokodil (hane) under parningsspel, alternativt en dykande tjädertupp. Men nu gissar jag på bäver som fraktar en matig gren.

aake
 
F

F.d. 53009

Guest
Sv: Storfrämmande

Nej, inget av det, en krokodil hade ju slagit allt. Vi tar en bild till före facitbilden.

DSC_9610b.jpg

Birger
 

aake

FD HBK Medlem
Inlägg
4.456
Kommun
Krokom
HBK-Nr
1270
Medlemskap
2021
Sv: Storfrämmande

Vilken svår gåta! Är du inte orolig för att jag skall hämnas under vår nästa bildgåtetävling?
Alltför lite strukturer i bilden, men även detta är kanske troligast ett pälsdjur? Mink? Ser fram emot facitbilden.

aake
 

Ragge 358

FD HBK Medlem
Inlägg
5.630
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021
Sv: Storfrämmande

Det första ser ju ut som ett vattehjul med kuggarna men det andra? Ett gammalt jul som kuggarna är aseerade på ena halvan.;)
 
F

F.d. 53009

Guest
Sv: Storfrämmande

Visst är det en svår gåta så här långt, skulle inte ha klarat den själv. Alla förslag lika bra , jag har ju inte sagt varken fågel fisk eller eller däggdjur.
Nu kommer i alla fall facitbilden.

DSC_9611b.jpg

Birger
 
F

F.d. 52945

Guest
Sv: Storfrämmande

Ja, man blir varm i hjärtat när man ser bilder på uttrar, hur det än är så är de ju inte speciellt vanliga även om de är på väg tillbaka.
Jag såg själv spår av en utter för ett par veckor sedan i min hemtrakt Klippan, nere vid kraftverksdammarna tyvärr fick jag inte syn på den vid detta tillfälle.

Mvh
Pilot
 

Dalton

HBK Medlem
Inlägg
322
Kommun
Ovanåker
HBK-Nr
4839
Medlemskap
2025
Sv: Storfrämmande

För några år sedan då jag var ute och paddlade kajak hade jag en bäver bara ett par meter framför fören innan den upptäckte mig och försvann med ett ljudligt plask!
 
Toppen