Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Det blev tyst, han har ringt mig oxå
Föresten lita inte på insplanet, dom har inte med alla försäkringsbolag
Gurra
Kolla med försäkringsbolaget DINA FÖRSÄKRINGAR var på våran husbil i särklass billigast och lägsta självrisken.Hej!
Våra grannar, som också är HBK-medlemmar, hade börjat ta in offerter på en helförsäkring till husbilen. Jag tipsade då att ta kontakt med CC-försäkringar eftersom de hade den lägsta premien, 3.083:-, när jag skulle försäkra vår bil.
CC begärde nu 4.387:- i helårspremie!! Grannarna hänvisade då till en kopia av vårt försäkringsbrev och fick följande förklaring, "det har hänt så många olyckor med husbilar inblandade så därför har premierna höjts med 1.000:- eller mer", vidare, "beträffande er grannes premie så kommer den att höjas vid nästa premiesättning".
Om den uppgiften stämmer med CC-försäkringars planer känns det ganska naturligt att för vår del ta upp förhandlingar med LF Dalarna igen.
Är det någon i klubben eller bland "intresserade" som har kännedom om ovanstående? Har det hänt fler husbilsolyckor än "normalt" den senaste tiden?
Hasse A
Kolla med försäkringsbolaget DINA FÖRSÄKRINGAR var på våran husbil i särklass billigast och lägsta självrisken.
Har tyvär inte assistans så den får man teckna någon annan stans.
Betalar 2865 kr helförsäkring/ år
Försäkringsbolaget "Dina Försäkringar" försäkrar bara husbilar upp till max 3 500 kg.
I övrigt tycks det det mesta finnas med förutom vägassistans som framgår av tidigare inlägg.
V-backen
Det står faktiskt max 3 500 kg i försäkringsvillkoren.
Förmodligen inga problem förrän den dag då något händer.
Kanske värt att kolla upp lite extra.
V-backen
Hej igen!
Vi var ute för en olycka med husbilen för två år sedan. Då ställde "Dina försäkringar" upp på ett mycket hedervärt och smidigt sätt, kunde inte ha gjorts bättre. Vi har fullt förtroende för detta försäkringsbolag. Och dom är väl medvetna om vad våran bil väger.
Mvh IngeK
Hej,
jag har nu lusläst försäkringsvillkoren för "Dina Försäkringar" och de verkar vara helt ok även för husbilar över 3 500 kg. Tolkade tyvärr deras skrivningar helt fel förra gången. Hemskt ledsen om jag skrämde upp er i onödan. Jag ska nog, vid närmare eftertanke, låta även "Dina Försäkringar" komma med en offert på en husbilsförsäkring.
V-backen
Finns det någon som har CC försäkring och kan bekräfta deras stora premiehöjning.
Rune.