• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stopp för radarvarnare i Schweiz.

Bosse Marianne 2075

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2075
Medlemskap
2024
HEJ ALLA. I CARAVAN BLADET NR.2 2010. NOTISER. Varning för radarvanare i Schweiz.Enligt den tyska motororganisationen ADAC är det totalt FÖRBJUDET att åka på Schweiziska vägar med någon form av utrustning som kan varna för fartkontroller. GPS, MOB-tel, dator eller andra varningssytem är jämförbara enligt ADAC. Det spelar inte heller någon roll om UTRUSTNINGEN ÄR AVSTÄNGD. Polisen HAR rätt att BESLAGTA OCH FÖRSTÖRA DEN, men FÖRAREN riskerar dessutom att dömas till BÖTER cch i värsta fall FÄNGELSE.
M.V.H. BOSSE 2075
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Stopp för radarvarnare i Schweiz.

Då tycker jag att man skall ge tusan i att åka till Schweiz:mad:
 

Peterpan

FD HBK Medlem
Inlägg
452
Kommun
Karlskoga
HBK-Nr
2924
Medlemskap
2022
Sv: Stopp för radarvarnare i Schweiz.

Kör du i Schweiz med husbil över 3,5 ton behöver du ingen motorvägs-vinjett utan du ska lösa ett tungtransport-tillstånd som behövs på alla vägar i Schweiz.
Som förare ska man vid inresan självmant deklarera att man saknar tillståndet och tänker lösa det. Har man redan ett tillstånd från tidigare, ska man visa upp det utan uppmaning vid inresan.
De blir riktig sura, om man "inte vet det eller inte förstår dem".
 
F

F.d. 3506

Guest
Sv: Stopp för radarvarnare i Schweiz.

Det är också förbjudet med Blitzen identifierare, dvs GPS med kamera POI:s i Tyskland.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Stopp för radarvarnare i Schweiz.

Ja, snart kommer man väl även att förbjuda telefonen, man kan ju varna andra med den.

Nej myndigheter borde nog inse att man tack vara varningarna håller betydligt bättre koll på hastigheten.
Men det är kanske inte hastigheten som är det primera utan tillskotten, i form av böter, som kan fylla på statens kassaskrin.:mad:
 
Toppen