• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stolskydd

Slasken

HBK Medlem
Inlägg
3
Kommun
Munkedal
HBK-Nr
34352
Medlemskap
2024
Tänkte skaffa överdragsskydd på framstolarna till en Ducato 2014
Tips om bra slitstarka skydd.
Hur varmt blir det på sommaren med Fårpäls ?
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.260
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Vi är väldigt nöjda med våra fårskinnsklädslar. Sköna att sitta i oavsett årstid. Man sitter bra utan tendens att kana omkring som i skinnklädslar tycker jag. Enda att tänka på oavsett materiel är att de är gjorda för just dina stolar så ta reda på vad det är för fabrikat och modell på stolarna innan köp för bästa passform.

//Michael, medlem
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Alla ni som pratar om att stolsöverdrag av fårskinn är så bra, är det riktigt fårSKINN ni menar eller är det fårULL (typ som teddy)?
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Hej. Teddy är konstfiber, och har inte ullens egenskaper.
Typ teddy, dvs ser ut som teddy men av ull. För mig är fårskinn ett naturligt skinn med päls på. Därför jag undrade om det ni alla skriver om överdrag i fårskinn är det, eller menar ni överdrag som är tillverkat av fårull?
 

Golfbil

HBK Medlem
Inlägg
701
Kommun
Kalmar
HBK-Nr
28667
Medlemskap
2025
Typ teddy, dvs ser ut som teddy men av ull. För mig är fårskinn ett naturligt skinn med päls på. Därför jag undrade om det ni alla skriver om överdrag i fårskinn är det, eller menar ni överdrag som är tillverkat av fårull?
Dessa har jag, och jag gissar att det är fler med mig.
Funkar kanon både när det är varmt och när det är kallt.

 

roker

HBK Medlem
Inlägg
136
Kommun
Gävle
HBK-Nr
25903
Medlemskap
2024
Hej. Det finns både långhåriga och kortklippta fårskinn, dessutom i flera färger, kolla tex, Bilias utbud, eller camp 4 u.
 
Toppen