• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Stolsöverdrag

Elof Johnson

FD HBK Medlem
Inlägg
181
Kommun
Vänersborg
HBK-Nr
3520
Medlemskap
2021
Jag har sökt överdrag till stolarna i vår fiat ducato 08. (pilotstolar). Provat på Jula men hittade inget där som passade bra.
Någon som har tips.
Bilen är ju så gott som ny men det syns redan att tyget är utsatt för slitage. Särskilt
förarstolen.
 

Michael Johansson

HBK Webb
Admin medlem
Inlägg
8.256
Kommun
Nybro
HBK-Nr
663
Medlemskap
2024
Sv: Stolsöverdrag

Kolla upp om det är Fiat orginalstol eller en stol av annat fabrikat som påbyggaren monterat. Är det annat än orginal kan du kanske Googla på fabrikatet och där hitta vilken modell det rör sig om. Fortsätt sedan att Googla på denna modellbeteckning så hittar du kanske något.

Eller återkom här med fabrikat och modell så kommer det kanske något tips. Jag känner en som köpt snygga fårskinn till Renaultstolar och själva har vi fårskinn sydda för Adriatiks stol (som jag glömt namnet på just nu). Det finns alltså överdrag till olika stolar att få tag på men det svåraste är nog att veta till vilken stol.
 

Wberger

HBK Medlem
Inlägg
3.236
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2024
Sv: Stolsöverdrag

Jag har samma fråga i en annan tråd , där kom fram mycket intressant , bland annat att
överdragsklädseln kunde slita på originalklädseln!
 
F

F.d. 25028

Guest
Sv: Stolsöverdrag

Vi beställde överdrag i ljus frotté till våra pilotstolar från Hymer center i Örebro för några år sedan. Funkar jättebra. Tvättar dem i 60 grader 2 ggr om året. Om jag kommer ihåg rätt kostade de ca 1800:-
MVH Kerstin
 

husbilar

FD HBK Medlem
Inlägg
924
Kommun
Vingåker
HBK-Nr
5348
Medlemskap
2021
Sv: Stolsöverdrag

Hur fina överdrag vill ni ha?
En del anv. en frottéhandduk som stolklädsel, lätt att tvätta.
Någon trär en Tshirt över ryggstödet och lägger ett löst /eller fastspännt tyg på sätet.
 
Toppen