Sv: Stockholm Sveriges vackraste och bästa stad
jag får nog hålla med det är fint i stockholm,synd bara att dom inte har rena och salta stränder, bara grodor o iglar och 08or mvh håkan
Det där var ju fel, sandstränder är inte den vanligaste formen av bad i en skärgård med runt 30 000 öar och skär, men de finns så det räcker och blir över.
Sandhamn
Utsidan av Bullandö
Torsviken Gällnö
Järflotta har många stränder
Dalarö
Utö har fantastiska stränder
Björkvik Ingarö
Stora Sandön vid Grinda
Och många många fler.
Men framför allt finns det tusentals klippbad. Stockholms skärgård sträcker sig från Öja i söder till Arholma i norr, en sträcke på 15 landmil!
Och från Stan i väster till Svenska högarna i öster = 9 mil. Skärgården fortsätter egentligen ända bort till Arboga eftersom Mälaren är en gammal havsvik.
Tillsammans utgör Åbolands, Ålands och Stockholms skärgårdar med sina över 100 000 öar, de nedslipade bergstopparna på en av planetens äldsta bergskedjor.
Och framför allt, mitt i skärgården ligger min stad, den stad som jag tydligen ska skämmas för att jag bor i och tycker om.
Nollåttor och fjollträsk, hur många "fina" epitet finns det om min stad och dess invånare? Hur många "fina" epitet skulle du vilja att det fanns om din stad och dess invånare?