• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Elsystem Startspärr

BYmåla

HBK Medlem
Inlägg
1
Kommun
Kyrkhult
HBK-Nr
39890
Medlemskap
2024
Hej, köpte en Dethleff T6611 2004 förra veckan, med 2,8 motorn. Allt fungerade som det skulle, stannade o tanka och körde vidare hemåt, efter ca 10 mil så tändes ABS lampan, en liten stund senare provade jag tutan, då tändes lampan för startspärren, körde vidare hem o parkerade på infarten.
Efter det går det inte o starta, startmotorn snurrar på fint. Har googlat o läst en del tips men inget som löst det. Skickade efter en Bypass o sätta i OBD, inte hjälpte det. Var inne hos en MekoPartner för o beställa ”antennen” som sitter vid tändningslåset, de kunde inte fixa någon, sa jag får prova utomlands.
Köpte h-b utan garanti, vill ju ut o köra nu. Någon som har bra tips på jag löser detta.
Mvh Mikael
 

Blaser338

HBK kassör
Admin medlem
Inlägg
3.290
Kommun
Skurup
HBK-Nr
33443
Medlemskap
2029
Välkommen till HBK. Har du provat med reservnyckeln? Jag vet att någon satt en knapp som kopplar förbi spärren, hur man gör vet jag inte tyvärr.
 
Toppen