Tommy Nyman
HBK Medlem
Har blivit med LiFePO4 batterier i bodelen, dom har en maxbelasning på 200A med två stycken parallelkopplade enheter p.g.a. deras inbyggda elektronik. Det gör att dom inte kan fungera som startkabelmatning.
Läser på om starthjälpsenheter; Micro‑Start XP‑10, Mekonomens, Biltemas och Julas varianter och hittar då denna som laddar upp sig själv från ett svagt batteri och därefter kan lämna 450A startström. Det verkar vara guds gåva till sådana som mig som glömmer att ladda vissa av alla prylar som ska underhållsladdas
Det fina i kråksången är att även om bilbatteriet är helt tomt så kan man på mindre än 100 sekunder ladda den från bodelen med en förbrukning på 0,2Ah.
A - Kan denna metod verkligen fungera
B - Kan den dra igång en 3L Diesel (dom skriver max 2,0 l)? Vi har motorvärmare via Aldes värmeväxlare
Biltema Starthälp Premium
Manual
Tacksam för respons från er elkunniga!
/Tommy
Läser på om starthjälpsenheter; Micro‑Start XP‑10, Mekonomens, Biltemas och Julas varianter och hittar då denna som laddar upp sig själv från ett svagt batteri och därefter kan lämna 450A startström. Det verkar vara guds gåva till sådana som mig som glömmer att ladda vissa av alla prylar som ska underhållsladdas
Det fina i kråksången är att även om bilbatteriet är helt tomt så kan man på mindre än 100 sekunder ladda den från bodelen med en förbrukning på 0,2Ah.
A - Kan denna metod verkligen fungera
B - Kan den dra igång en 3L Diesel (dom skriver max 2,0 l)? Vi har motorvärmare via Aldes värmeväxlare
Biltema Starthälp Premium
Manual
Tacksam för respons från er elkunniga!
/Tommy