• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Starlink

Tom

HBK Intresserad
Inlägg
19
Kommun
Trosa
Elon Musks Starlink verkar ha slagit igång roaming och en produkt med internet via satellit anpassat för husbilar.


Verkar tyvärr bara finnas täckning i södra Sverige och ner i resten av Europa än så länge.

 

Dj Freddy

HBK Medlem
Inlägg
907
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
9195
Medlemskap
2024
Nja.. vad de skriver pa sin sida ar att det kostar £114 i manadsavgift.
Samt en engangsavgift for utrustning om £529.

1653891027837.png
 

Tom

HBK Intresserad
Inlägg
19
Kommun
Trosa

MiRe

HBK Medlem
Inlägg
2.338
Kommun
Klippan
HBK-Nr
18511
Medlemskap
2025
Träffade en Engelsman förra året i Kroatien. Som hade starlink som han bara la utanför sin stora husvagn. Han va helnöjd med det att jobba på förmiddagen några timmar. Sen njuta av resten av dagen. När vi träffades hade han varit i väg 9veckor och rest runt i Kroatien på olika platser. Och det fungerar överallt. DSC_1261.JPG
 

NotaBene

HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Sala
HBK-Nr
33242
Medlemskap
2024
Jag har länge hovrat med muspekaren över beställ-knappen. Detta till den vanliga starlinken. Jag skulle dock vilja ha den som fungerar under färd och som kan monteras på taket. Har bara svårt att hitta motiveringen till den extra kostnaden. Jag tror att i 99% av fallen kommer den användas när man står still. Men att släpa ut den och montera varje gång tar emot det med.

Sannerligen ett klassiskt i-landsproblem....
 

Olof G

HBK Medlem
Inlägg
5.075
Kommun
Knivsta
HBK-Nr
12581
Medlemskap
2024
Jag har länge hovrat med muspekaren över beställ-knappen. Detta till den vanliga starlinken. Jag skulle dock vilja ha den som fungerar under färd och som kan monteras på taket. Har bara svårt att hitta motiveringen till den extra kostnaden. Jag tror att i 99% av fallen kommer den användas när man står still. Men att släpa ut den och montera varje gång tar emot det med.

Sannerligen ett klassiskt i-landsproblem....
Du kan montera den på taket och stanna när du behöver uppkoppling,rattsurfning är ju förbjudet.....
 

Riviera

HBK Medlem
Inlägg
1.058
Kommun
Båstad
HBK-Nr
139
Medlemskap
2024

NotaBene

HBK Medlem
Inlägg
347
Kommun
Sala
HBK-Nr
33242
Medlemskap
2024
Du kan montera den på taket och stanna när du behöver uppkoppling,rattsurfning är ju förbjudet.....
Nu är det ju inte bara mitt eviga rattsurfande som ligger bakom mitt behov av Starlink i rörelse. Har både navigation, Cerbon, två ungar som spelar och surfar samt en fru som arbetar under färd som kräver uppkoppling.....
 
Toppen