Sv: Störande beteende på Getterön?
Hej
Blir både bestört o förb.. när jag läser vad som skrivs i tidningen.Snacka om vinklad artikel, dessutom full av sakfel, man får verkligen hoppas att kommunfolk som läser detta tar reda på fakta innan dom beslutar om framtida bestämmelser.
Har tillbringat MÅNGA dygn på platsen under 35 år som HB åkare och har ALDRIG o ja menar ALDRIG upplevt att nån HB åkare uppträtt på de vis som beskrivs i art.
Vad som sker är däremot det som sägs i föregående inlägg dvs att dagparkerare o "motorburen" ungdom ganska ofta efterlämnar tex Mcdonaldsavfall, engånsgrillar " pink i busken" etc.
För egen del så lämnar vi platsen renare än när vi kom, om det finns skräp kvar från t ex ovanstående "parkerare".
Känner mig faktiskt ,sen några år tillbaka, "jagad" och det är ju en mycket tråkig utveckling av något som borde kunna vara en positiv grej för alla, en WIN-WIN situation.
Vad göra åt eländet då??
Tja, vi får väl se till att fortsättningvis sköta oss på ett bra sätt själva, och varför inte fota när liknande situationer uppstår så att vi kan påvisa vilka förövarna är t ex meil till kommunfolket e d. Är faktist jävl... trött på att bli beskyld för att göra sånt som jag är oskyldig till.
Tror även att den berömda svenska avundsjukan har stor inverkan på en sån som skriver en sån här artikel. Har ganska ofta hört syrliga kommentarer från förbipasserande när man har parkerat på turisttäta orter t ex snyltcampare, har dom inte råd att betala campingavgift, skymmer utsikten etc etc etc.
Hoppas att den negativa trenden man kan känna idag, vänder så att även Sverige blir ett lika bra "husbilsland" som de flesta andra EU länder är idag, med som jag tycker Tyskland i spetsen.
Debatten lär fortsätta.
Puh, blev mer skrivet än som var menat, men lätt hänt.
Ha de bra önskar
Claes 105