Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Är munstyckena olika?
Jag frågade efter om någon hittat munstycken.
Om någon hittat dessa är det upp till mig att avgöra om dom passar, alternativt modifiera så dom passar.
Köp en fast 24 mm och kapa den i lämplig längd , ska inte dras för hårt. Byt gummi tärningen ofta så den är mjuk.Det Truma plastverktyg jag har ser ut som bilden nedan. Det är avsiktligt vekt för att man inte skall kunna dra åt hårdare än avsett, då börjar verktyget ”slira” runt muttern.
Visa bilaga 220041
Jag angav inte vilken spis jag hade det kunde bli förvirrande om munstycket ovan inte hade passat.Ett sådant rabalder för en enkel fråga......
Efter en mycket kort sökning beställde jag detta munstycke:
Visa bilaga 220076
Det ger 3Kw i brännareffekt, original är 2Kw.
Perfekt. Tänker göra det samma. Lägg gärna in en länk här till sidan där du köpte den...Jag angav inte vilken spis jag hade det kunde bli förvirrande om munstycket ovan inte hade passat.
Nu har jag fått hem munstycket, det passar och ger 3kW mot 2kW för original.
Gasolspisen har nu låga som jag förväntar mig från en gasspis
Min spis är en Dometic med tre lågor, inköpt 2019.
Perfekt. Stort tack
Bara att byta, finns ingen tätning. Som ett förgasarmunstycke.Perfekt. Stort tack
Var det bara byta eller måste man täta den nya med nått vid montering?
Det går bra att reglera lågan.Blir väl även svårare att finreglera värme vid vidarekokning o varmhållning t.ex
Det är väl både och.Det går bra att reglera lågan.
I dom lägre effektnivåerna är det ju vredet som bestämmer gasflödet, inte munstycket.