Sv: Störande beteende på Getterön?
Nu sticker jag ut näsan lite här, med några tankar.
Jag tycker att det luktar avundsjuka här till stor del...
Jag tycker när man läser den här typen av artiklar och insändare, så får man många gånger samma uppfattning att husbilsåkarna alltid är de som stör och förstör för de boende osv.
Kan nästan känna hur det tänker, de där sommarstugeägarna och sommarboendena....
Vi träffas står/sitter några stycken i grupp hos varandra, vi ser glada ut när vi pratar om våra resor, vi tittar på varandras bilar funderar och jämför, ett gäng går en promenad med hundarna, några tar kameran med på promenad...osv. För att sedan nästa dag, lätta ankar och dra mot nya mål...
Vi ser ut att ha det trevlig....och vi har vänner!
Dom har gått där i sin stuga, klippt gräset, målat fönstren, lagt om taket osv. Detta har dom gjort i sin ensamhet i många, många år, när kvällen kommer går alla in och låser om sig, för att nästa dag göra lika dant.
Att prata med grannen man haft i alla år...nja...vi har väl inget nytt att prata om (förutom att gnälla på oss med husbilar, om att vi kan förstöra miljön och skräpa ner så), att gå en promenad...nja...det här vyerna kan vi ju...osv.
Då är det lättare att gnälla, än att göra något konstruktivt.
//Tommy