• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

"Ståplats" i Trosa!

G

Göran T625

Guest
Hallå husbilsfans!

Vid senaste resan vi var ute på med bilen landade vi i Trosa för en övernattning. Vi styrde ner till småbåtshamnen där vi parkerade alldeles intill kiosken och servicehuset där det finns det plats för upp till ett tiotal bilar beroende på om många småbåtsägare parkerat sin pb på platsen. Utan att ha tillgång till servicehuset och el kostade det inget att stå där!!!! Den som så önskar kan få tillgång till toalett/duch/bastu och el för 40.-/dag!!!!! Det kan man väl kalla prisvärt....eller hur??? Rekomenderas varmt!!!!!

HBK-hälsningar

Göran 292 :wink:
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: "Ståplats" i Trosa!

Mycket trevligt ställe!
Har legat där med båt ett par gånger.
Under högsäsong säljer dom nybakade franskbröd mm på morgonen från en vagn som dom går runt med på bryggorna, även tidningar.
Mycket att gå runt och titta på och har man plånboken med sig så finns matställen och små bodar med diverse.
Kan rekommendera en trälåda man får med sig med bl a böckling och rökta räkor.
Låter gott va?
Tror jag får gå och ta en macka.
:yes:
 

Inga-Lis & Håkan

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Nordanstig
HBK-Nr
362
Medlemskap
2024
Sv: "Ståplats" i Trosa!

Har också legat där med båt, fast det var ett tag se'n. Jättefint ställe, har inte varit där med husbilen, så det är nog dags.
Tack för tips!
Håkan
 

Kingen

HBK Medlem
Inlägg
4.289
Kommun
Färgelanda
HBK-Nr
2
Medlemskap
2024
Sv: "Ståplats" i Trosa!

Göran 292

Varför lägger du inte in platsen under Husbilsplatser?
Det är ju sådana här platser vi ska lägga där.
Det är ju inte lätt att leta igenom hela "Under markisen" efter en specifik plats.

Behöver du hjälp så skrik till.

Ha de
 

Inga-Lis & Håkan

HBK Medlem
Inlägg
95
Kommun
Nordanstig
HBK-Nr
362
Medlemskap
2024
Sv: "Ståplats" i Trosa!

Givetvis ska sådana platser läggas in under husbilsplatser, men det hindrar väl inte att man skriver lite extra om /pushar för under markisen för en viss plats som man uppfattat som extra trevlig? Jag tycker det är jättebra med kompletterande personlig info om dessa!
Håkan
 

Svahnarna

HBK Medlem
Inlägg
89
Kommun
Aneby
HBK-Nr
177
Medlemskap
2024
Sv: "Ståplats" i Trosa!

Åker man över på andra sidan ån så hittar man en bra plats till att övernatta på, lite lugnare där.
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: "Ståplats" i Trosa!

Undras om det finns någon "ståplats" i Nybroviken kvar?
;)
 

FredrikL

HBK Medlem
Inlägg
185
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
361
Medlemskap
2024
Sv: "Ståplats" i Trosa!

Har själv stått "vid" Nybroviken ett antal gånger., men då på Nybrokajen 1 - 3, en alldeles utmärkt plats, centralt OCH lugnt. Ställer du högersidan mot plurret kan du ta ett morgondopp direkt från fotsteget, men se upp så att du inte fastnar med fötterna i dyn....
Hälsar Fredrik
 
F

F.d. 3581

Guest
Sv: "Ståplats" i Trosa!

loomis,
menar du grabbarna som förses med betongfundament runt fötterna??

DS
 
F

F.d. 4879

Guest
Sv: "Ståplats" i Trosa!

Ståplats i trosa.. Är det här nån sida för transvestiter eller?...
 
F

F.d. 3753

Guest
Sv: "Ståplats" i Trosa!

:DStåndplats är något som fiskarna har!
Jo jag tänkte om det finns någon plats kvar i Nybroviken, det är väl så mycket cement på botten där att det blir svårt att komma ner.
 
Toppen