• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Ställplatser med iPhone

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Det finns en riktigt bra app för iPhone som letar ställplatser på kontinenten. Appen heter Promobil Mobillife och finns gratis i App Store.

Den har 4000 ställplatser i databasen och letar upp de närmaste beroende på var man befinner sig. Man kan ställa avståndet mellan 5 och 500 km och man får fram en lista och karta med utförlig förklaring med ställplatsens kartbild, hemsida, emailadress, pris, telefonnummer och koordinater. Den visar också vilka faciliteter som finns på resp. ställplats. Det går också att söka manuellt vilka ställplatser som ligger nära valfri ort. Man kan dessutom lägga in egna ställplatser.

Kartan är Googles och kan beräkna färdväg med avstånd och tidsåtgång.

I mitt tycke den mest fullständiga och framför allt, det enklaste sättet att leta ställplatser på kontinenten.

En annan variant om man sitter framför datorn är min egen ställplatssökning.

PRO_Maerz2010_iphone_app_mobillife_PRO_iphone_App_2010_3.jpg.1333931.jpg
PRO_Maerz2010_iphone_app_mobillife_beisteller.jpg.1333868.jpg
PRO_Maerz2010_iphone_app_mobillife_detail2.jpg.1333940.jpg


PRO_Maerz2010_iphone_app_mobillife_detail1.jpg.1333877.jpg
PRO_Maerz2010_iphone_app_mobillife_PRO_iphone_App_2010_5.jpg.1333949.jpg
 
Senast ändrad:
F

F.d. 24435

Guest
Sv: Ställplatser med iPhone

En bra app, tackar för tipset, MEN du måste ha OS 4.01 för Iphone!
 
F

F.d. 24435

Guest
Sv: Ställplatser med iPhone

Jag har jailbreakat min Iphone för att få ett större utbud av nedladdningsbara program från nätet, bl a superba GPS program. Denna "valfrihet" försvinner om jag uppdaterar OS. Apple vill täppa igen dessa möjligheter för nedladdning från andra leverantörer vilket de gjort med de senaste versionerna av sitt OS.
 
T

Tobbejj

Guest
Sv: Ställplatser med iPhone

Finns det ingen app för ställplatser i norden
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ställplatser med iPhone

Tyvärr är ställplatsbegreppet inte vedertaget på samma sätt i Norden.
 
F

F.d. 50042

Guest
Sv: Ställplatser med iPhone

Knarrevik!

Har sökt på Promobile Mobillife, men får som svar: Inga träffar.

Hur gör du för att hämta appen?

Bosse
 
F

F.d. 52994

Guest
Sv: Ställplatser med iPhone

Hur är det? Kostar det inte en hel del när man öppnar såna här program i utlandet? Jag har stängt av min Iphone nu när jag är i Spanien, använder en gammal Ericsson med spanskt abb.
 

Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
393
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: Ställplatser med iPhone

Gå till iTunes Store och sök på "Promobile" så finns den där.
 

Peter

FD HBK Medlem
Inlägg
393
Kommun
Nora
HBK-Nr
58
Medlemskap
2023
Sv: Ställplatser med iPhone

Hur är det? Kostar det inte en hel del när man öppnar såna här program i utlandet? Jag har stängt av min Iphone nu när jag är i Spanien, använder en gammal Ericsson med spanskt abb.

Använd ett WiFi nät, då är det gratis.
Stäng av Data-roaming, som du hittar under "Inställningar -> Nätverk" så
slipper du all oönskad datatrafik i utlandet.
 
Senast ändrad:

Rolles

HBK Medlem
Inlägg
284
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
4679
Medlemskap
2024
Sv: Ställplatser med iPhone

Den Appen verkar bra,nu är det bara att invänta våren o nya Adrian sen laddar vi för en Tysklandsresa för första gången !!!
Synd det inte finns så mycket fina o många ställplatser i Sverige !!!!!
Och så bra anordnat som där !!!!!


:mcride::spinny:
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ställplatser med iPhone

Finns det ingen app för ställplatser i Norden

Som tidigare nämnts finns det mycket få ställplatser i Norden som är registrerade men det kan iPhoneägare avhjälpa med att lägga in nya i Promobils databas. Det finns en funktion i appen där man kan registrera nya ställplatser.

Dock får vi vara noga med att vi lägger in "riktiga" ställplatser, dvs inte bara rastplatser och allmänna parkeringsplatser utan sådana som har tillgång till vatten, tömning eller el osv. Det kan ju räcka med att man kan tömma gråvattnet.

Promobil gör en bedömning av riktigheten så det kan vara bra om flera anmäler samma plats.
 
Senast ändrad:

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Ställplatser med iPhone

Jag har jailbreakat min Iphone för att få ett större utbud av nedladdningsbara program från nätet, bl a superba GPS program

Det berör egentligen inte tråden men det skulle vara intressant att veta vilka intressanta GPS-appar som du har hittat som inte finns på App Store?
 
Toppen