Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Uppställningsplats för fler
husbilar
Kommunen planerar ett arbete
med att se över ställplatser
inom hela Varberg.
I närområdet för Apelviken
finns idag inte plats för utökade
ställplatser med den
trafiksituation som råder.
synd,vi brukar stanna en natt då och då.Förr i tiden fick man köra på stranden. 1957 körde jag där med bil för första gången och övernattade i bil o tält.Det är kanske så att folk inte sköter sig , stannar i veckor (blir som en camping) det är väl inte det som är mening med en ställplats.
HejHej Claes 105!
Jag var i Ulrisehamn i förrgår på parkeringsplatsens sex stycken ställplatser
stod vägverkets arbetsfordon och tog upp två ställplatse och två parkerings-
platser. Inget arbete försiggick men till höger så jobbades desto mera. Jag tänkte att gubbarna var på lunch, mycke riktigt efter en halv timme kom de
tillbaka och vinkade att nu skall vi åka. Tänk så lite de behövs för att en sur
gammal gubbe skall bli glad över ett mänskligt beteende.Sen var jag ute och
tittade på en skylt, som sett en mängd personer stått länge och begrundat.
Jag kunde naturligtvis inte undgå att gå dit och titta. Kartan var svår att förstå
men de håller på att göra en lekpark, det var svårt att lokalisera de olika aktiviteterna i förhållande till den stora parkeringen.
Claes kan Du som Ulrisehamsbo undersöka vad som gäller. Jag läste i en tråd
för en tid sedan att Ulrisehamns kommun vill bygga ut ställplatserna.
Ha en fin och varm söndag.
Bosse HBK 1812
Så det är grönt att köra in där det står Förhyrda platser ? Platserna är till för ställplats och stugbyn om jag fattar det rätt ?Tydligen är det så här att Apelvikens ställplats hör till stugbyn Apelvikstand. Vid årsskiftet bytte apelvikstrand ägare och det ägs nu av Fästningensvandrarhem.
Jag har varit i kontakt med dem o allt kommer att vara som innan förutom att tvättstugan inte kommer att vara tillgänglig för ställplatsgästerna iallafall inte i nuläget.
Så allt är lungt för er som vill bo vid vattnet.