• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Ställplats läs & må som ni tycker

Thomas o Karin

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2026
Sv: Ställplats läs & må som ni tycker

På tal om ställplatser! Vi åker till Ullared 4 -5 gånger om året. Efter dagens inköp så åker vi alltid ut till ställplatsen och kollar om där står någon annan campare så man kan övernatta där med en viss trygghet. Där finns ju allting som vi husbilsåkare anser oss behöva för en övernattning. Priset är 70:-
alt.90:- per natt beroende på vilket kort man betalar med. Men där finns sällan någon annan övernattare så vi åker då till campingen och får en plats där för 3 gånger mera pengar. Varför utnyttjar vi inte den ställplatsen mera, man sover ju bara där för att vara på plats hos GeKås tidigt nästa morgon.
Pelle39

Vi brukar sova där när vi är i Ullared, sist gick det inte för planen var inte skottad, det låg 50 cm snö över hela stället

Thomas

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2025

Vi brukar sova där när vi är i Ullared, sist gick det inte för planen var inte skottad, det låg 50 cm snö över hela stället

Thomas

Vi har övernattat på ställplatsen ett flertal gånnger men vintertid är den inte skottad utan då har vi fortsatt mot Varberg och lagt oss vid Åkulla bokskogar. även ett fint elljusspår

F

F.d. 28371

Guest

Mens vi er inne på en tråd som omhandler Stellplatzer, så har jeg et spørsmål: Hvordan rangerer dere sikkerheten på Stellplasser og rasteplasser sammenliknet med campingplaser? Er det nødvendig med en mengde alarmer når man ligger på en Stellplatz eller rasteplass. Jeg tenker først og fremst på plasser i Norden.

F

F.d. 50227

Guest

Hej på er husbilsägare !

Jag är ny här på klubben, vi hämtade vår husbil 3 dagar innan påsk, så i helgen körde vi igen. Det blev till norra Skåne campingen hade ställplatser innan för bommarna för
100:- med el och alla tillgångar man kan ha, DET KALLAR JAG BRA PRIS.

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Hej Cla Car och väldans välkommen till världens bästa husbilsklubb! :)

Vilken camping var det?

Krister N

F

F.d. 50227

Guest

Ja, det var Vittsjö det var mycket trevligt på valborg, brasa på backen och fyrverkeri när solen hade gott ner.
Trevligt ställe åker gärna dit igen i sommar.
Det blir nog smyge till helgen, rökt fisk är gott.

Ha de

Thomas o Karin

HBK Medlem
Kommun
Landskrona
HBK-Nr
6008
Medlemskap
2026

Vi har också varit i Vittsjö och gör samma bedömning som ni, kan det bero på att campingvärden är medlem här i klubben om jag minns rätt. Själv skall jag lägga på sommardäcken på husbilen i helgen

Rulla lugnt
Thomas

atina1

HBK Medlem
Kommun
Ängelholm
HBK-Nr
20782
Medlemskap
2025

Hej efter som jag startade tråden så får jag komma med lite egen fakta, det gäller inte om att byta till sommar däck eller något annat utanför tråden!
Jo jag (vi) gynnade Holm & kompani ( Skanör Vellinge) under helgen som gick, där kom en kille & begärde 120 kr på morgonen efter kl 0800 visst bara att betala & se glad ut fick 4 st gröna biljetter a`30 kr st.
När jag frågade killen vad som ingick i priset så hade han ingen aning!
Jo då frågade jag hamnvärden, nä det gällde bara parkeringen för husbil & inget annat.
Hamnvärdens kommentar Vi är ju bara "statister" det är dom i kommunen som bestämmer!!!!!
En gång är ingen gång men 2 gånger 2 gånger för mycket!!!
Mvh.

F

F.d. 3337

Guest

Det är ju faktiskt så att det är kommunen som bestämmer och vi har att rätta oss efter dom regler som sätts upp lokalt, men, vi kan påverka med opinionsbildning, information samt att skippa dom ställen som beter sig illa.

Stod själv två nätter i Skanör sista helgen i maj, ingen kom och tog upp avgifter, toaletterna var helt ok och det gick att tömma toatanken.
Vi var själv några timmar på parkeringen som är stor som en fotbollsplan, sedan kom en till husbil och dom frågade oss om man fick stå där, vi sa att det var ok, döm om vår förvåning när dom ställde sig 2 meter från oss. Natt2 var vi 3 husbilar fast med betydligt bättre avstånd.

Vi var ute med husbilen i 10 dar och stod bara på ställplatser i Sverige och Danmark betalade för 1 natt totalt och det var 14 euro i Reersö där en äldre man med kaptensmössa och konduktörsväska kom och frågade om vi skulle stå kvar över natten för då kostade det, parkering över dan kostnadsfritt.
Nämnas kan att Reersö har en fantastisk vandringsled.

F

F.d. 52979

Guest

Vi var förbi Ullared i höstas och utnyttjade då ställplatsen, vi var defenetivt inte själva, det var säkert 20-30 husbilar till. Kommer att nyttja platsen igen vid nästa resa dit, bra att komma till GEKÅs sen eftermiddag, då är det inte så mycket folk, sova över natt och ta en ny tur på morgonen innan alla bussar dyker upp. Ha en bra sommar så ses vi kanske på GEKÅS: ( haha) :twitcy:

Toppen