• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

SSD Disk

I

Ice-Man

Guest
Sv: SSD Disk

Husbils-LAN, ja, jag är med på det, hade varit fräckt! :)
Har tidigare varit med och organiserat LAN för upp till ca 3-400 personer, men det är ett par år sedan sist. LAN har det varit många gånger i vår buss, men det är sonen och hans kompisar som har stått för dem.
Fräckaste LAN:et hade vi nog hemma hos mig en sommar. Jag köpte ett 3x9m partytält med väggar o slängde ut nätverks- och trefas-kabel, sedan körde vi på i ett par dygn med lite grill och gott att dricka.

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Husbils-LAN, ja, jag är med på det, hade varit fräckt! :)
Har tidigare varit med och organiserat LAN för upp till ca 3-400 personer, men det är ett par år sedan sist. LAN har det varit många gånger i vår buss, men det är sonen och hans kompisar som har stått för dem.
Fräckaste LAN:et hade vi nog hemma hos mig en sommar. Jag köpte ett 3x9m partytält med väggar o slängde ut nätverks- och trefas-kabel, sedan körde vi på i ett par dygn med lite grill och gott att dricka.

Frågan är kanske lite VAD vi skall göra i "LANet" :msn_weird::msn_wink:

I

Ice-Man

Guest

VAD?!? Spela såklart! Bilspel är en bra och miljövänlig körträning. Jag har nog någon extraratt liggande på vinden... Var inte oroliga att jag kör ifrån er, det var nog minst ett år sedan jag spelade något :)

Fy sjutton vad vi gled ifrån ämnet nu :)

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

VAD?!? Spela såklart! Bilspel är en bra och miljövänlig körträning. Jag har nog någon extraratt liggande på vinden... Var inte oroliga att jag kör ifrån er, det var nog minst ett år sedan jag spelade något :)

Fy sjutton vad vi gled ifrån ämnet nu :)

Jag startade tråden och säger att det är okey:msn_wink:

Jag har nog en ratt med haha... (en sådan som skakar när man kör av=nästan jämt:msn_laugh:)

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Lyfter upp tråden då SSD borde sitta i alla datorer idag ;)

Nu kör jag Acer Aspire One 522 med Windows XP, nästan knäpptyst och med en fart som imponerar för att vara en så liten PC!

40sec från avstängd (även Net1 router avstängd) till att både internet, Outlook & Mozilla med alla flikar är igång!

Hur lång tid tar det för er från helt avstängt? :p:

F

F.d. 14324

Guest

:oops: 3 minuter 47,9 sekunder tog det att få upp HBK-startsida! och då hade jag fortfarande en liten irriterande snurrande ring bredvid muspekaren men det gick att scrolla ner till det här inlägget.
Modemet var på hela tiden.

mvh Jocke

Ps, sms:a en sån där ssd till mig.:D

F

F.d. 4220

Guest

Datorn avstängd?
De få gånger jag startar om datorn gör det inget att det tar en stund...

Men allvarligt talat så håller jag med om att SSD diskar är kanon.
Synd att de är så ohemult dyra än, men om jag skaffar en ny laptop så kommer SSD vara ett av kraven på den.

//Stefan

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Som jämförelse kan nämnas att om man mot förmodan skulle stänga av sin iPad tar det 46 sekunder för att starta upp och få upp HBK:s sida. Då är också inmatning av pinkod inberäknad.

Då använder jag ett vanligt kontantkort (röst) i min iPad.

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Min gamla dator som jag tog som "företagshyr/köp" på jobbet är 6 år gammal och oformaterad sedan dess och det tog 2min 51 sek sen var HBKsidan framme , men imorgon kommer grabben men en ny burk och delar så det skall bli kul att se skillnaden .

Håller nu även på med det stora valet Apple eller Android samt vilken operatör .

F

F.d. 28368

Guest

Lyfter upp tråden då SSD borde sitta i alla datorer idag ;)

Nu kör jag Acer Aspire One 522 med Windows XP, nästan knäpptyst och med en fart som imponerar för att vara en så liten PC!

40sec från avstängd (även Net1 router avstängd) till att både internet, Outlook & Mozilla med alla flikar är igång!

Hur lång tid tar det för er från helt avstängt? :p:

Jag har funderat på att sätta in en SSD-disk i min lilla eeePC (ASUS 1001-PX) som har en strömsnål processor. Påverkar SSD-disken strömförbrukningen i någon nämnvärd utsträckning, d.v.s. hur mycket förlängs batteritiden med?

Toppen