• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Språk

G

Göran & Carola

Guest
Sv: Språk

Fungerar Goggle Översätt utomlands med roaming avstängd?

LasseG

HBK Medlem
Kommun
Norrtälje
HBK-Nr
7926
Medlemskap
2026

Ja, i en situation där man snabbt behöver göra sig förstådd kan det ju vara värt den extra kostnaden.

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Slår man sig ner på bykrogen i Frankrike brukar det inte dröja länge förrän man har fått kontakt med byborna! Storstadsmanér och yvigt uppträdande är inte populärt på landsbygden men visar man intresse för byn och menyn på bykrogen så tar så småningom nyfikenheten överhanden och någon djärv bybo kommer fram och säger något obegripligt på franska och snart är samtalet igång på flera språk, även engelska. Fler och fler ansluter sig och rätt vad det är så har du borgmästaren vid ditt bord och stämningen stiger hela tiden tack vare fransmännens faiblesse för sköna drycker!

Detta har hänt mig flera gånger i Frankrike och jag utnämner utan vidare Frankrike till Europas skönaste turistland!

Paris skyr jag som pesten! Visserligen är stan vacker men fullständigt förstörd av biltrafik och invånarnas stressande storstadsmanér!

Jappe

Senast ändrad:
Toppen