• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

spisproblem

F

F.d. 55776

Guest
Hej alla
Vi har en spis med tre brännare.Alla har fungerat men från en dag till nästa går det
bara att tända en av dom.Man kan både höra och känna att det kommer gas från
dom andra när man håller in vredet men det går inte att få dom att brinna,
Någon som haft samma problem och kan ge oss ett tips vad det kan bero på.
 
C

cheetah1

Guest
Sv: spisproblem

Torkar man av brännarna med vatten kan det sätta sig vatten i hålen så det inte kommer gas genom alla hål. Kan det vara så lätt?
 
K

Kimobo

Guest
Sv: spisproblem

Har ett liknande problem med en 2 år gammal Cramers spis, ena brännaren brinner endast då jag håller knappen intryckt. Har skruvat loss, putsat och dammsugit, men det hjälper inte.

Leif
 
F

F.d. 55776

Guest
Sv: spisproblem

Det kommer bevisligen gas men det går ändå inte att få dom att brinna över huvud tagit
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: spisproblem

Är det det klassiska att temp-kännaren (den lilla pinnen) har kommit för långt från lågan och då automatisk släcker gasen?
I så fall, kolla under spisen om anslutningen till "pinnen" har blivit rubbad.
Detta gäller om lågan brinner så länge vredet är intryckt, men släckt när man släpper vredet.
 

Bosse Marianne 2075

HBK Medlem
Inlägg
248
Kommun
Mölndal
HBK-Nr
2075
Medlemskap
2024
Sv: spisproblem

Hej alla. vi har haft samma problem med våran spis, det sitter stift under spisen tryck in dom för dom kan röra sig.Vi var hos Gasolmästaren i Mölndal så han fixade detta. Vi får hoppas att det är så lätt.

Bosse 2075
 
Toppen