• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spegeln i kras.

JOIman

HBK Intresserad
Inlägg
9
Kommun
Finland
Detta hände mig då jag 15.8.2015 körde med husbilen utanför Stockholm efter Skanssundsledens färga mot Sandviken vid Hörningsnäs. Vägen är smal och krokig. Jag höll till höger så mycket jag vågade då en annan glatt hälsande husbil körde över mittlinjen så att speglarna med en jäkla smäll slog i varandra. Min spegel gick i kras. Den andra husbilen vet jag ej hur det gick med för att den smet vidare!!!:mad: Kan inte förstå sådant beteende, husbilsfolket brukar vara rejäla typer. Om du som körde vidare läser detta kan du höra av dig. Min epost är jens.ingman@gmail.com
Ny spegel beställde jag från ebay men det var en hel del jobb att byta den. Om nån vill veta hur gå tillväga kan man höra av sig.
 
F

F.d. 53012

Guest
Sv: Spegeln i kras.

Samma sak hände oss för två år sedan köpte ny på ebay bytet inga problem för den normalhändige ta bort täckbrickor i plast vid dörren och se till att du får samma sorts spegel t ex har du värme speglarna skall det passa motsvarande kablage och vice verca. Lycka till eller ring vid problem. Min motståndare stannade inte heller ville väl inte betala för två speglar, det finns folk till allt numer.
 
F

F.d. 29925

Guest
Sv: Spegeln i kras.

Tråkigt men hur som helst blir det ett ytterst svårt bevisläge om vem som är vållande.
Misstänker att de flesta bolag hänvisar till vagnskadedelen i försäkringen.:confused:
 
Toppen