• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spegel på/i garderoben

F

F.d. 13559

Guest
Hej!

I vår husbil, en Kabe 700, finns det hela två speglar i toautrymmet. Trots det blir jag lika sur när jag ska försöka fixa håret och måste stå hopkurad på toastolen eller luta mig in från sänggaveln :mad:.

Jag undrar i stället om ni har tips på en lite större spegel (fast väldigt lätt) att ha på/i garderoben? I vår husbil är garderobsdörren "skålad", dvs konkav på insidan och konvex på utsidan. Dessutom vore det himla bra om spegeln var lite större så att man kunde kolla klädseln, man vill ju se ut som folk trots att man åker husbil, eller hur?

Eller går det att ha spegel någon annanstans, tipsa gärna.

Iréne
 
F

F.d. 53074

Guest
Sv: Spegel på/i garderoben

Jag har fäst en spegel på insidan av toalettdörren. Den kan användas dels inne på toaletten (förstås ;)) och dels om man öppnar dörren och står ute i själva gången. Fördelen är de olika ljusförhållandena inne på toaletten och utanför. Visserligen är spegeln inte av den storleken som här ovan, men själv nöjer jag mig med att se någorlunda ut efter rakning. Frugan är i vilket fall perfekt... :D

Kjell :D
 

Lovisa

HBK Medlem
Inlägg
1.478
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
5889
Medlemskap
2025
Sv: Spegel på/i garderoben

Sten 44.... undrar, finns det inte risk att mötande trafik kvällstid blir bländad av sina egna strålkastare ? Långsökt kanske?:wideeyed:
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Spegel på/i garderoben

Er de så feil stillt eller de kommer på fullt lys så er det deres eget problem!
Skulle en slik segel lage problemer for møtende biler så måste de ha helt feil og ulovlig lysbruk.
 

Sten 44

HBK Medlem
Inlägg
67
Kommun
Varberg
HBK-Nr
4650
Medlemskap
2024
Sv: Spegel på/i garderoben

Sten 44.... undrar, finns det inte risk att mötande trafik kvällstid blir bländad av sina egna strålkastare ? Långsökt kanske?:wideeyed:

Dörren är normalt stängd till toan men i detta läge stängd mellan toan och duschen
som vi har tvärsöver gången.
 
F

F.d. 3297

Guest
Sv: Spegel på/i garderoben

bortsett från att vi i 23 år gamla Uggleboet har rena "spegelsalen" :wideeyed:
inne på dass med 3 stora speglar så har vi på väggen framför bodels-
dörren en 4:e stor spegel.
Vi vet nog hur vi tar oss ut! :oops:
 

Sten-Åke o Maisy

HBK Medlem
Inlägg
628
Kommun
Tidaholm
HBK-Nr
1130
Medlemskap
2024
Sv: Spegel på/i garderoben

Så här har vi gjort.
Skar till en gammal spegel som passar mellan golv och tak , bredden räcker gott.
 

Bilagor

  • CIMG1755.JPG
    CIMG1755.JPG
    112,2 KB · Visningar: 46
F

F.d. 13559

Guest
Sv: Spegel på/i garderoben

Tack för flera bra svar. Nu gäller det att tänka till lite här hemma, blev särskilt tilltalad av Sten44:s tips. Få se om det går att få till.

Insåg efter att ha läst era svar lite mer noga :msn_embarrassed:att den lösningen inte fungerar i vår bil. För det första är garderobsdörren skålad (konkav på insidan och konvex på utsidan) för det andra så har vi en skjutdörr med "lameller" så det går inte att fästa något på den. Enda lösningen kvar är kylskåpsdörren :wideeyed: hrm.... får nog tänka lite till. Men tack i alla fall.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 13559

Guest
Sv: Spegel på/i garderoben

NOWYou´re talking!
Precis vad jag letade efter, men inte trodde fanns. Tack för tipset ska genast beställa.

Vänligen
Iréne
 

WillyPe

FD HBK Medlem
Inlägg
930
Kommun
Karlstad
HBK-Nr
2029
Medlemskap
2023
Sv: Spegel på/i garderoben

Speglar som är konvexa eller konkava gör att du ser tjock eller smal ut. Det kan bli riktigt skojigt i husbilen.
 
F

F.d. 13559

Guest
Sv: Spegel på/i garderoben

Men tusan också, det tänkte jag inte på :twitcy: Blir till att sätta den på insidan garderoben, då vore det väl attan också om jag inte ska bli lite smalare :msn_laugh:



Trevlig helg alla!
Iréne
 
Toppen