• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Spansk gasolflaska

Beckasinen

HBK Medlem
Kommun
Eskilstuna
HBK-Nr
34371
Medlemskap
2025
Hej, jag har googlat mig blå men blir bara mer och mer förvirrad för det står olika hela idén. Det jag vill göra är att köpa en spansk gasolflaska för att använda i min svenska husbil.med hjälp av en adepter som jag tidigare har. Vissa säger att man ska ha ett avtal (med vem?), andra säger att det bara är att åka till Repsol. Vissa säger si, andra så.........otrolig förvirrande för en nybörjare. Så hjälp mig gärna att förstå.

ToniNat

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
27706
Medlemskap
2025
Hej vi åkte bara till den första Caravan försäljaren som vi hittade i norra spanien.
Inga frågor eller nått.
Endel köper dom på marknad osv..

Ett tips.. om du har en dual control.. så tänk på att den har en reduceringsventil inbyggd och du lär ha en ren ventil med ratt+ max 2,0 bar.
Exempel.. kaka på kaka blir får lågt tryck till värmepannan, kyl o spis funkar men värmare kräver mer tryck. (Detta gäller om du skaffar en butan tub "hel orange" som finns överallt här nere)

Propano orange tub svart linie runtom är inte lika vanlig men finns här o där med. Funkade för oss sist vi var ner, då viste jag inget om kaka på kaka och nån tokig Repsol nisse här nere byte vår propan mot en butan och då kom problemet.

Hoppas er resa blir bra och trevlig.

Toppen