Sv: Sony QX - objektiv med sensor till mobilen
Lumia 1020 har säkert en bra kamera jämfört med andra mobilers men kan inte mäta sig mot din Sony RX100 och ännu mindre mot QX100.
Problemet är att du ändå är tvungen att ha en riktig mobil med riktiga appar och på så vis ändå ha två prylar. Skälet till att Microsoft köpte Nokias mobildivision var inte Lumia utan alla Nokias patent samt Nokias kartverksamhet (Navteq) som dominerar marknaden tillsammans med TeleAtlas.
I dag fick jag min Nokia Lumia 1020, beställt via Amazon.de utskickat till dottern i Munchen.
Sony RX100, som vi har som kamera i dag levererar. Är egentligen otroligt bra. Men jag har alltid varit en som vill bära så lite som möjligt därav nu Nokia. Bilderna kommer efter en stund när jag hunnit "lära" lite av telefonen/kameran.
Skulle inte falla mig in att bära en lins och en telefon med mig i fickan, om jag klarar mig kvalitetsmässigt med en - Nokia. Windows 8 snurrar jättefint i den, Samsungen jag har nu känns inte svårt att lämna.. Inte frugans iPhone heller...
hälsning
jyrki
Lumia 1020 har säkert en bra kamera jämfört med andra mobilers men kan inte mäta sig mot din Sony RX100 och ännu mindre mot QX100.
Problemet är att du ändå är tvungen att ha en riktig mobil med riktiga appar och på så vis ändå ha två prylar. Skälet till att Microsoft köpte Nokias mobildivision var inte Lumia utan alla Nokias patent samt Nokias kartverksamhet (Navteq) som dominerar marknaden tillsammans med TeleAtlas.
Senast ändrad: