• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sommar 2009 HBK ?

F

F.d. 8074

Guest
Jag hoppas den hamnar rätt här.

Sommaren 2009.

Jag har under våren sommaren varit intresserad av att bli medlem i HBK då jag farit runt i Sverige och träffat på både trevliga öppna människor från klubben samt en del otrevliga onyktra fyllon rent ut sagt (inga namn nämda).

Så efter den här sommaren så har jag kommit fram till att denna klubb är nog inget för mig. Den turbulens som råder i denna klubb så har jag förstått att det finns olika läger i en och samma klubb verkar för mig helt otrolig, efter snack med div personer från HBK i sommar där man försöker få mig till att välja sida är jag inte intresserad av.

Jag har nog träffat ca 15 personer från HBK och blir lite illa till mods att man nästan blir tvingad att gå med och där dom talar om för mig hur jag ska göra och vilka jag ska akta mig för, jag citerar - Det finns folk som jag ska hålla mig ifrån för dom ger dåligt inflytande för klubben. Jag kan tala om att jag har en egen vilja till att välja mina vänner och "dom" som sa det tillhör INTE dom nu.

Jag står fortfarande i valet om jag ska tillhöra denna klubb eller om jag ska välja nån annan. Jag är fullt medveten om att jag långt ifrån har träffat alla. Ge mig en anledning till att stanna och bemöt mig gärna med ris eller ros så ska jag tänka på saken, och jag kan säga att det gäller flera av mina kompisar med familjer.

Mvh
Sleven :confused:

Inge Johnsson

HBK Medlem
Kommun
Helsingborg
HBK-Nr
1412
Medlemskap
2025
Sv: Sommar 2009 HBK ?

Jag förstår egentligen inte varför man inte skulle våga eller vilja gå med i en klubb som HBK, det räcker säkert att du kollar in dina 50 närmaste grannar så är där säkert någon som du sällan pratar med. Vill man inte ha med oliktänkande människor att göra så undviker man dom, man behöver inte ta kontakt med folk om man inte vill.

Jag har iallafall aldrig några problem med mina campinggrannar.

Nu har du startat en tråd som inte höjer stämningen i klubben, det är trots allt husbilslivets trevliga sida vi vill ha på sidan.

Senast ändrad:

TeknikLasse

HBK Medlem
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025

Hej, klubben blir vad vi gör den till! Vi är många medlemmar och det är klart det finns olika viljor, ibland kan det även för mig kännas olustigt, men jag tycker det har varit en fantastisk sommar, vi har träffat så många ute på vägarna och alla lika glada!:)

Tycker sidan fungerar väldigt bra med mycket matnyttigt, lätt att få kontakt och så har vi ju alla träffarna.

Det är ju trotts allt du som bestämmer vilken information du vill få/ge.

Jaja det var lite vad Jag och Emma känner.:)

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Jag tycker du skall bli medlem och därefter skall du anmäla dig till en träff som du själv tycker passar dig ex dans kräft eller någon annan träff.
Då får du träffa en hel del personer varav endel kanske du tycker jättebra om o endel mindre. Men träffar är ej nödvändigt.
Smaken är ju som baken.
När man blir medlem så ser man ju mer på sidan som du ej gör som intresserad.
Så mycket tips man får på sidan är jättevärdefullt tycker jag.
Ställer man en fråga på forumet så vips så är det någon medlem som svarar rätt så omgående.
Ja så tycker jag./susanne

F

F.d. 50004

Guest

Vi har fått massor av tips och hjälp här på HBK Jag är glad att vi är med i klubben. Genom att bli medlem kommer man in på andra sidor som har varit till stor hjälp i sökandet efter resmål stellplatzer, campingar och även andra saker.
Visst har man träffat en del människor som inte varit vidare trevliga, men många kommer fram/ eller vi går fram till dem och pratar, när man träffas på en rastplats eller camping.
Vi har även fått kompisar över hela landet genom klubben.
Pröva! Det är ju inte svårt att gå ur, om man inte trivs./ Lena

F

F.d. 55306

Guest

Hej

Klubben har lite över 4000 medlemmar och om man tittar på vilken som helst samling med så många så kommer man att finna ett mycket varierat utbud av människor. HK är inget undantag, och det är nog bara av godo. Skulle kanske bli lite trist och enformigt annars.

Kan bara tillstå att jag har haft enbart positiva erfarenheter av att vara med. Trevliga möten med trevliga människor och massor av bra tips och synpunkter här i forumet. Plus alla snabba svar så fort man har ställt en fråga!

Så HK känns som ett naturligt val om man är husbilsintresserad. Och dom människor som man tycker ger ett negativt intryck kan man ju välja bort. Den möjligheten finns, liksom möjligheten att inte haka upp sig på inlägg som känns irriterande.

Så sleven, du är hjärtligt välkommen som medlem. Och förresten:
Var ska sleven vara om inte i soppan?? :D

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Gå med , tillsammans är vi starka och kan påverka!!!! jag står utanför allt groll och har inte varit på några möten eller träffar. Men klubben ger så väldigt mycket i alla fall. Bara tipset om att köpa gas på Åhus gas P11 för 150 kr är värt mycket , det är bara ett exempel. Råd och dåd , slippa göra andras misstag dela med sig av egna erfarenheter.
Jag kan ge många fler exempel..........

F

F.d. 52943

Guest

Hej

Klubben har lite över 4000 medlemmar och om man tittar på vilken som helst samling med så många så kommer man att finna ett mycket varierat utbud av människor. HK är inget undantag, och det är nog bara av godo. Skulle kanske bli lite trist och enformigt annars.

Kan bara tillstå att jag har haft enbart positiva erfarenheter av att vara med. Trevliga möten med trevliga människor och massor av bra tips och synpunkter här i forumet. Plus alla snabba svar så fort man har ställt en fråga!

Så HK känns som ett naturligt val om man är husbilsintresserad. Och dom människor som man tycker ger ett negativt intryck kan man ju välja bort. Den möjligheten finns, liksom möjligheten att inte haka upp sig på inlägg som känns irriterande.

Så sleven, du är hjärtligt välkommen som medlem. Och förresten:
Var ska sleven vara om inte i soppan?? :D

Håller med ovanstående - det finns alla sorter i HBK, liksom i alla andra större grupper. Kom med - bara ställplatsinfon är värd många gånger medlemsavgiften.

Vi har varit på 6 träffar på drygt ett år och har bara goda erfarenheter. Visst - vi har träffat ett ett par gnällspikar oxå, men sånt är livet i allmänhet, och så även i husbilsklubben.

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Hej! Vi är är otroligt nöjda, gick med som medlem vintern -08. Vi har fått nya jättegoa vänner i olika delar av landet. Ändå har vi aldrig varit på någon träff, tyvärr är det på grund av tidsbrist som det inte blivit av!
Så mycket hjälp vi fått av hjälpsamma medlemmar här i husbilsklubben! Med allt möjligt!:yes:
Vi har träffat på en del HBK medlemmar när vi varit ute med husbilen och vi har aldrig blivit bemötta negativt!
Sen läser man det man vill, alla har ju olika åsikter och det måste man respektera såklart!
Jag tror också att om man själv är hjälpsam, hövlig, saklig, inte gör sig rolig på bekostnad av andra, inte bryter eller tangerar gränsen för att bryta mot forumreglerna så har man snart många nya vänner i klubben!
MVH Annette

Mita o Stig

HBK Medlem
Kommun
Halmstad
HBK-Nr
1105
Medlemskap
2025

[Vi har varit med i HBK i ca 3 år och bara haft positiva upplevelser. Träffat många HBK are som nu blivit våra goda vänner och som vi ser fram emot att träffa.
Visst är det så att alla kan inte älska alla, men man kan ju alltid säga hej och sedan har man ett val om man vill fortsätta samtalet eller gå vidare.

Kommer att åka ner till Moseldalen i september och hoppas då att träffa på HBK are för lite trevlig samvaro.
Hälsning till er alla :)

Kommun
Danmark
HBK-Nr
788
Medlemskap
2028

at vi gik med i Husbilsklubben aug. 2007 er noget af det bedste vi har gjort.
vi er så glade at vi fik være med selv om vi er 2 danske på fel side af øresund:twitcy:vi har betalt så lidt og fået så uendeligt meget igen
mange nye gode venner
masser af hjælp når vi havde problem med husbilen
rejse tips
stalplats liste
en ny hobby Geocaching
og meget meget andet
en fantastisk klub med masser af hjælpsomhed og varme, at der så er nogle få sure ind i mellem, det er der jo overalt hvor man kommer.
om du selv har godt humør så får du masser igen i denne klub
hilsen Michael og Marianne

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Kan bara hålla med ovanstående . Har bara positiva erfarenheter av HBK (visst ibland tråkigt groll men det glömmer jag direkt) sparar dom positiva som är 1000 ggr fler. Alla vänner vi fått under det år vi varit med är guld värda. Liksom alla råd och tips.
Kram "grannen" Gunilla & Rolf

M

mikkis

Guest

hej Sleven. !

Tråkigt att höra att ni träffat en bråk del av oss medlemmar i vår klubb. Du nämnde att ni träffat på ett 15tal klubb medlemmar av 4071 st. ca o,3 % alltså.

Väldigt illa är det oxå att ett fåtal av våra klubbmedlemmar tillhör just den kategorin du nämner och pratar illa om klubben samt försöker få olika personer till att välja sida. Själv tar jag med min familj avstånd ifrån dessa och för oss har det fungerat bra i över 3 år.

Vi är medlem i klubben för det första för egen del och för det andra för att träffa trevligt folk som vi nu gjort i dessa år.

Mycket har vi lärt oss tack vare klubben och mycket "goa" vänner har vi fått.
Mitt råd till dig är, Bli medlem i hbk, jag är övertygad om att du kommer att ändra inställning då du träffar mer medlemmar och kommer att trivas!

Mv.
Mikkis

Senast redigerad av en moderator:

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Efter att funderat fram och tillbaka om ditt inlägg har jag kommit fram till :
Du uppmanas av många att bli medlem..........men...............jag är ledsen
att behöva säga detta men jag undrar om du ska bli medlem ???????????
Att gå in i en klubb med så negativa tankar, vet ej kanske ska du söka dej
till en klubb som du VILL gå in ????? hur du än gör så önskar jag dej många
fina husbils resor fram över.
MVH från en stolt HBK medlem.

V-backen

FD HBK Medlem
Kommun
Stockholm
HBK-Nr
2987
Medlemskap
2021

Jag hade egentligen inte tänkt lägga ner någon som helst energi på att försöka övertyga Sleven om att bli medlem i HBK. Tycker att det är ett märkligt sätt att närma sig en husbilsklubb genom att bara lyfta fram egna uppfattade negativt sidor. Jag tycker inte att det är läge att som intresserad medlem, oavsett hur många bekanta man har i sin omgivning, dra alla redan befintliga medlemmar över en kam. Som om vi alla överensstämmer med Slevens bild och uppfattning om vad som i övrigt råder inom HBK.
Jag är benägen att ställa mig bakom Rolf & Gunillas uppfattning och syn på frågan.
V-backen :(

F

F.d. 12300

Guest

Att 4000 med skulle älska varan är ju rätt osanolikt jag är med i HBK av den anledningen att jag tyckerjag får bra med tips roligt att läsa skildringar med m.m. Där i mot åker vi aldrig på träffar eller umgås känner någon annan i klubben. Så det beror på vad du är ute efter

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Eftersom du har följt Husbilsklubben under minst ett halvår så borde du ha skaffat dig en bra uppfattning om för- och nackdelar.

Jag ser därför ditt inlägg som ett sätt att skapa debatt och det är väl inte något ont i det. Så fortsätt att vara intresserad om du tycker att det passar dig bättre!

Eva o Sven-Uno

HBK Medlem
Kommun
Hagfors
HBK-Nr
67
Medlemskap
2025

Var har du varit i sommar är det månne de f.d. medlemmar som du träffat på. Före årsmötet var det många inlägg om olika saker. Många av dessa var rent provocerande mot klubben. Efter årsmötet har allt varit lugnt.
Får också en känsla av att ditt inlägg är ett litet försök att väcka liv i "käbblet" igen.

Jag har inte märkt av någon som helst turbulens efter årsmötet. Har under sommaren träffat många HBK:are och känt klubbsamhörighet tillsammans med dem.
Husbilsklubben är till för medlemmar som har husbilen, och allt runt omkring bilen, som sitt största intresse.
Ingen kan tvinga dig att gå med i klubben det är helt och hållet ditt val.
Enjoy life!

Senast ändrad:
F

F.d. 8074

Guest

Det var många svar på engång att gå igenom och det tackar jag för, men jag blev lite funderad över det första svaret jag fick där
Inge Johnsson skriver - "Nu har du startat en tråd som inte höjer stämningen i klubben." Förlåt så hemskt mycket kan jag bara säga, jag visste inte att ni var så finkänsliga här, eller man ska ju inte dra alla över en och samma kam som det så fint heter.

Förövrigt tycker jag sidan har hjälp till mycket med div knep och knåp, tips och trix så det har jag inget att klaga på vilken jag inte ens gjorde i mitt inlägg.
Och som Sveboo skriver -"Var ska sleven vara om inte i soppan??" kanske stämmer :), jag kanske rörde om i grytan men det ska man ju göra så det inte bränner fast i grytan.
Men det var absolut inte min tanke med mitt inlägg.
Men sen när jag läser Rolf och Gunillas inlägg - "Du uppmanas av många att bli medlem..........men...............jag är ledsen
att behöva säga detta men jag undrar om du ska bli medlem ???????????." Med en sån uppmaning så kanske jag inte ska gå med och när sen 10 st tackar dom för det inlägget oxå så känner man ju sig extra välkommen.

Som Knarrevik skrev - "Jag ser därför ditt inlägg som ett sätt att skapa debatt och det är väl inte något ont i det."
Är det inte i ett forum man ska kunna få svar på sina tankefrågor, slänga in en fråga både då och nu och få ventilera sig lite?
Även Eva och Sven skriver - Får också en känsla av att ditt inlägg är ett litet försök att väcka liv i "käbblet" igen.
Som HBK-Intresserad så kan jag inte gå in och läsa överallt och kan därför inte ta del av det och "käbbel" är jag inte ett dugg intresserad av så det tackar jag för om jag slipper.

Jag kan bara tacka för alla (17) inlägg som har skrivits och kommer att följa Knarreviks råd att vara Intresserad i fortsättningen oxå.

Mvh - Sleven

Rolf & Gunilla

FD HBK Medlem
Kommun
Vadstena
HBK-Nr
2927
Medlemskap
2021

Hej Sleven.
Jag ville varken uppmana dej att gå med i klubben eller inte det beslutet måste du komma fram till själv. Vill inte heller att du inte ska känna dej välkommen. Men det jag reagerade på var det du skrev
"att du efter sommaren kommit fram till ett HBK nog inte är en klubb för dej" det fick mej att också undra. Önskar givetvis att du så småningom känner dej redo att bli medlem. Men att vara intresserad
under tiden man tar beslutet att bli medlem (eller fortsätta vara intresserad) är ju helt ok.
Vi kan ju bara tala om hur vi tycker om att vara medlem. Då vi är nyblivna (okt.08) husbilsägare har
klubben hjälpt oss otrolig (och gör fortfarande) mycket. Vi känner att vi har mycket kvar att lära oss.
Många nya vänner har vi fått genom klubben fast vi ännu inte har träffat många av dom. Så vi kan bara säga att gå med i HBK var det bästa vi gjorde näst efter att gå över från husvagn till husbil.
Så vad du än beslutar dej för så ska du känna dej mycket välkommen.
Gunilla & Rolf

Toppen