• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Solifer

F

F.d. 15591

Guest
Någon som vet något om solifer 6700 årsmodell 92.hAR KÖPT EN FÖR 120.000 Tusen.Det finns allt jag tror mig behöva.Markis.förtält m golv vinter sidor till förtält,gräsgolv,omvandlare 220v.golvvärme,varmvattenberedare,tv antenn självsökande,dubbla 1.5m solceller har gått 13.000 mil.Jag är helt nybörjare på husbilar.Tacksam för info.
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 52953

Guest
Sv: Solifer

Hej. Jag har haft en sån. Bilen var trevlig. Bra planlösning Lite svag motor och lite törstg. Mycket bra värme med golvvärmen.Man blev alltid våt när det regnade och man öppna dörren vecket på taket låg rätt över dörren. Vi var både på Nordkap o Revieran med den och den funka bra.Men jag saknade servostyrning och en lite starkare motor. Lycka till Lennart
 
F

F.d. 15591

Guest
Sv: Solifer

Tack för svaret men våran husbil är torr och törstig o svag men nu får man snart bara köra i 80 km på våra vägar .Är priset OK?
 
Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 15591

Guest
Sv: Solifer

Ber om ursäkt för det.Men det var inte det mina frågor handlade om
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.668
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Solifer

Priset är inte ok om det verkligen är vad du skriver, 120.000 Tskr (=120.000.000 skr ) om man nu ska märka ord. Men 120.000:- kr låter inte så illa i mina öron. Dock är ju skicket på bilen en väldigt viktig faktor. Har du fukttestat den innan köpet ? Vilken motor sitter i ? Bensin eller diesel ?
// Göte J
 
F

F.d. 15591

Guest
Sv: Solifer

Tack för svaret! Den är fukttestad.Det sitter en bensinare på 63 Din.Och alla besiktningar UA. sedan 1990.Har ställt den i kallgarage för vintern med bortkopplade batterier och enris runtom.Tacksam för fler förslag och frågor.
 

Göte J

HBK Medlem
Inlägg
1.668
Kommun
Linköping
HBK-Nr
1230
Medlemskap
2024
Sv: Solifer

Bensinare! Det är möjligt att det går att få den något mindre törstig genom att byta grenröret o främre dämparen mot ett extraktorrör ( Ferrita säljer) och/eller ekonomitrimma motorn, dvs bl.a. byta munstycke i förgasaren.
Om du inte gör sånt själv, så är Bossings här i Linköping duktiga på sånt !

Rostfria Avgassystem Avgasrr Ljuddmpare Katalysator Sportavgassystem - Ferrita fr en bttre milj!
BLD Husbilsteknik
Jag kom på att jag tänkte kanske lite för snabbt. Jag utgick från att det var en av Fiats 2 litersmotor (modell 170B eller 170C) men det lär finnas en 1,8 liters också (modell 169B) och då är jag osäker på om det finns passande extraktorrör!

// Göte J
 
Senast ändrad:
F

F.d. 15591

Guest
Sv: Solifer

Därför att dom har ändrat över 1000 mil 90 vägar till 80
 
F

F.d. 53069

Guest
Sv: Solifer

Någon som vet något om solifer 6700 årsmodell 92.hAR KÖPT EN FÖR 120.000 Tusen.Det finns allt jag tror mig behöva.Markis.förtält m golv vinter sidor till förtält,gräsgolv,omvandlare 220v.golvvärme,varmvattenberedare,tv antenn självsökande,dubbla 1.5m solceller har gått 13.000 mil.Jag är helt nybörjare på husbilar.Tacksam för info.

Hej
Jag har en solifer 6700 årsmodell -89 gått ca. 7500 mil. Lite trög i uppfärsbackar beronde på en svag motor. Har bytt båda stagen till bakre upphängningen , samt underredsbehandlat den på grund av rostangrepp på oljetråget , även torkarmotorn till framrutan har pajat , har sökt i nästan hela Sverige . Fick tag in en ny motor i Halmstad .
mycket svårt att få tag i reservdelar till husbilen. I övrigt mycket nöjd med husbilen.
mvh.
karl-erik gustavsson
 
Toppen