• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Solens mat

F

F.d. 50004

Guest
Sv: Solens mat

Har sett det. Italien är vackert och programmet är bra.
Lena
 

Maja

HBK Medlem
Inlägg
1.202
Kommun
Arvika
HBK-Nr
215
Medlemskap
2024
Sv: Solens mat

Ja, det programmet är bra inspiration till att utforska byarna "vid sidan om" i Italien. Vi har också fått många bra åktips genom hans bok med samma namn.

Några av dem finns beskrivna i en reseberättelse här på HBK.
 

KalleiViken

FD HBK Medlem
Inlägg
2.833
Kommun
Höganäs
HBK-Nr
300
Medlemskap
2023
Sv: Solens mat

Ett härligt program! Men jag undrar om han inte bränner sig, han avsmakar oftast direkt från panna/kastrullen. Men det kanske är fixat så att den fått stå en stund före provsmakning?
 

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: Solens mat

Hej!
Förra årets resa var just till Porto Novo med en unik musselbank/rev som Bosse besökt i ett tidigare program. När vi kom ner till stranden där vi trodde att musselbanken låg, fanns ingenstans att parkera och "gubbarna" jag frågade med min numera ringrostiga italienska förstod först inte vad jag talade om. Sedan lyste de upp och sa att den ligger helt under vatten så den går inte att se.
Väl tillbaka högt ovanför stranden så tog vi ett foto där man bara kan skymta musselbanken som ett streck från vänster till höger. Men i gengäld blev det en bra bild på de som planterade lök i förgrunden
//Conny
 

Bilagor

  • Porto Novo 1.JPG
    Porto Novo 1.JPG
    232 KB · Visningar: 2
  • Porto Npvo 2.JPG
    Porto Npvo 2.JPG
    223,1 KB · Visningar: 0

Mia & Lennart

HBK Medlem
Inlägg
63
Kommun
Kungälv
HBK-Nr
1251
Medlemskap
2024
Sv: Solens mat

Jag och min familj åkte förra sommaren till Pinerolo i nordvästra Italien och sedan till en liten by som heter Barolo. Barolo kände jag till tidigare eftersom jag tycker mycket om vinerna från just Barolo.
Efter tips från Solens mat och en artikel i Husbil & Husvagnstidningen, kom vi till en fantastisk smak- och synupplevelse.
I Barolo finns det en liten camping, 20 platser, som ligger godomligt med utsikt över det italienska vinlandsskapet. Jag tror att alla vin- och restaurangtips finns med i någon av Hagströms böcker.
En resa att rekommendera!!

Mia & Lennart
 
Toppen