F
F.d. 25038
Guest
Hej finns det nåt smart sätt att lura i lite kräm från solcellen till startbatteriet när bobatterierna är fulla tror att larmet tömmer startbatteriet efter längre stillastående
(parkering)
(parkering)
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
Dette er en standard funksjon i den CBE elblokken som finnes i vår Flair.Egentligen borde man ha nån typ av elektronik som fungeras så att när Bodelens batteri är fullt så kopplar den över och laddar startbatteri och när bodelsbatteri sjunker så återgår det till bodelsbatteriet. Finns säkert någonstans hos någon husbils eller båt tillbehörs försäljare. annars kanske någon elektronik killa kan bygga en.
Här är en bra lösning som jag provat i min förra husbil (Nordic 595/Fiat ducato -96): SEPTOR 1275 12v 75A - Centry WebbutikEgentligen borde man ha nån typ av elektronik som fungeras så att när Bodelens batteri är fullt så kopplar den över och laddar startbatteri och när bodelsbatteri sjunker så återgår det till bodelsbatteriet. Finns säkert någonstans hos någon husbils eller båt tillbehörs försäljare. annars kanske någon elektronik killa kan bygga en.