• Husbilsklubbens årsmöte och träff år 2024 kommer att hållas i Karlstad 9-12 Maj.
    Mer information och anmälan finns här: Klicka Här för Årsmötesträff 2024
  • Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

SOG-fläkt?

F

F.d. 9230

Guest
Snart dax att skotta av husbilen och ta sig ut i snön, härligt.
Våra toalettabletter är precis slut och när jag började leta efter var jag kan köpa dem på nätet så stötte jag på detta med SOG fläkt.
Fungerar det bra och istället för vätskor?
Var köper man en sådan?
Vad kostar de?

Ulrika
 
Senast redigerad av en moderator:

Conny

HBK Medlem
Inlägg
1.527
Kommun
Sundsvall
HBK-Nr
4867
Medlemskap
2024
Sv: SOG-fläkt?

Hej!
Vill bara göra reklam för mitt alternativ till SOG som kostar under 100:-.
http://www.husbilsklubben.se/forums/t33553/
Om jag skulle göra om den i dag så skulle jag sätta fläkter på insidan på lucken för det blir mycket enklare.
Jag har inte behov av något kolfilder för övertrycket ventileras ut hela tiden aven om fläkten inte går, men JANKRO berättade att han applicerade ett kolfilter på en liknande konstruktion.

Jag använder en blå sanitetsvätska till kemtoa, lite jod och grönsåpa i min tank efter tips på HBK.

När jag fixade med "muggen" så upptäckte jag att det sitter en ventil på tanken som öppnar när man skjuter in den under stolen. Sedan är det ett flertal öppningar under i/stolen som gör att man ventilerar in till bodelen - mycket märklig konstruktion om inte min är felmonterad.

//Conny
 

BerntMgn

HBK Medlem
Inlägg
818
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
262
Medlemskap
2024
Sv: SOG-fläkt?

Hej!

När jag fixade med "muggen" så upptäckte jag att det sitter en ventil på tanken som öppnar när man skjuter in den under stolen. Sedan är det ett flertal öppningar under i/stolen som gör att man ventilerar in till bodelen - mycket märklig konstruktion om inte min är felmonterad.

//Conny
Hej Conny o ni andra ,skrev en del om detta tidigare sök på "Skitprat" så finner ni min erfarenhet. Nu kör jag luktfritt,(tack vare SOG )o tar alla tillfället att kritisera husbilsbyggarna, när jag träffar på dom på mässor t.ex. o kollar Toa installationen.
PS. Uppväxt med utedass. O hur kul va de.DS
:swoon:
 
Toppen