• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Snuskigaste campingarna

F

F.d. 9232

Guest
Sv: Snuskigaste campingarna

Utan att namnge någon specifik camping, kan jag nämna i sammanhanget att jag tidigare ofta stannade till på en viss camping i mellansverige. Mycket fin och välvårdad. Sedan fick kommunen för sig att den "tillfälligt" skulle användas som flyktingförläggning. Det varade i något år. Efter det så den ungefär ut som bilderna från Norrköping. Det tog ett par år men nu är det lika fint som förr på denna camping igen.

Långliggare brukar knappast sabotera campingar vad jag vet, tvärtom. Däremot har jag dåliga erfarenheter av att kommunen kan ordna soss-bostäder i form av husvagnar och där så sker sjunker ofta standarden snabbt på campingen.

F

F.d. 12300

Guest

Det är nog så det är kommun använder campingen till att bätra på statestiken för bostadslösa. Sen förstår jag inte vad alla har i mot scr enl vissa inlägg så vore det bästa om allt vore gratis ingen fick tjäna pengar på eran camping förutom ni själva

F

F.d. 5898

Guest

Jag har inget mot att det kostar pengar , beroende på hur det ser ut inne på campingen
Men i Norrk fall så är jag beredd att betala 40 för elen och typ 20 för gräsmattan , men när det ser så fint ut som bilderna längre upp i tråden får det gärna kosta 200:-
Mats

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Hacan;

Har du funderingar på varför inte SCR är särskilt populära, varken bland campinggäster och de anslutna campingägarna, så läs senaste numret (nr 9) av Husbil & Camping sid. 16.

F

F.d. 3581

Guest

Hacan, kritiken mot SCR baseras väl inte på att det borde vara gratis att bo på en camping.
Ingen inom denna kritik mot SCR har väl framfört något dylikt..

Däremot ifrågasätter jag SCRs berättigande. Det är en fullständigt onödig organisation enligt min uppfattning.

Utvecklar det inte vidare här och nu..

DS

F

F.d. 10115

Guest

SCR är en ren maffia organisation och deras system att betygsätta campingar är mycket vilseledande.

F

F.d. 50012

Guest

Jag talade med en SCR-ansluten campingägare i somras, han var förbaskad på SCR och ville gå ur men nu är det så att SCR har tubbat många kommuner att det bör vara SCR-anslutna campingar på kommunens mark. På så sätt garanterar man kvaliten!. Nämda campingägare talade om att han betalade 23 000 om året + några hundra "90märken" som han måste sälja, gör han inte det så får han i alla fall betala dom själv när säsongen är slut. jag frågade också varför han inte hade några stjärnor i katalogen, "det går att välja bort så jag spar 2300 på att inte ha några" blev svaret. Han hade gett kommun 3 alternativ för nästa säsong, 1 ta bort kravet om SCR-anslutning, 2 sälj campingen och marken till honom, 3 eller skaffa en ny arrendator.

Bertil HBK-556

linden

HBK Medlem
Kommun
Gävle
HBK-Nr
1219
Medlemskap
2025

För mig är den i särklass snuskigaste campinen Norrfällsviken, åtminstonde var den det sommaren 2007. För den 6 augusti promenerade jag och min fru på stranden när för mig som gammal fastighetsskötare en igenkännande odör av avlopp slog emot oss. Vi följde lukten och där såg vi hur avloppsvattnet fritt forsade ur ett hål på strandbanken, och rann ned i havet tillsammans med uppluckrat toapapper och tamponger. Stanken som ni kan förstå, var minst sagt kväljande och vår tilltänkta grillning fick av naturliga skäl ställas in.

Möjligen har det kanske uppstått något fel, men när papper har börjat luckrats upp har det pågått en tid. Här kommer det en bild så förstår ni kanske varför vi aldrig återvänder till Norrfällsviken.

//linden

norrvallsviken.jpg

F

F.d. 5898

Guest

Man kan ju undra vart allt prat om miljötänkande har tagit vägen när man ser denna bild.
Mats

F

F.d. 5898

Guest

Nu kommer ändring att ske

Jag fick detta mail från Miljö o Hälsoskydds kontoret

Kommunen har fått in flera klagomål på Himmelstalunds Camping på senaste tiden. Det som därför ska hända efter 15 oktober, då de stänger för säsongen, är att servicebyggnaderna ska helrenoveras och alla vagnar och annat itllfälligt boende helt ska bort. Området kommer att snyggas till och göras mer inbjudande inför nästa säsong. Det är kultur- och fritidskontoret kommer att övervaka upprensningen av marken och Lokalförsörjningsenheten kommer att stå för ombyggnationen.

Så 2009 kan vi nog åter äntra himpans camping och hoppas på att det skett stora förändringar.
Mats

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Hej

Håller med föregående talare när det gäller Norrfällsviken. Den mest vanskötta camping jag någonsin varit på!!!:mad:
Vi körde sönder bilen i alla groparna i vägen inne på campingen.
Ingen ordning på nån ting. Den mest outnyttjade ressurs jag sett.
Och med ett så vackert läge.........:swoon::swoon:

Håller i övrigt med all kritik som framförts om SCR. Dessutom är deras katalog under all kritik, svårbegriplig, oöversiktlig och med bristfällig information om priser och service under olika tidsperioder.

MvH
Karianne

F

F.d. 4879

Guest

Mats Olsson;

J-t bra jobbat Mats! Antar att det var du som fick upp kommunens ögon för att man bör göra det här i årets budget och inte nästa mandatperiod..

F

F.d. 5898

Guest

Nu kommer det nog bli fart och ordning på Himpans Camping .
Vad lite bilder och mail kan göra Underverk.

Jag hoppas att det blir som de skriver i svaret här nedan och då hoppas jag att vi alla som har vägarna förbi norrköping kan ta oss en fin natt på Campingen.
[SIZE=+0]...................................................[/SIZE]

[SIZE=+0]Hej Mats, [/SIZE]

[SIZE=+0]Tack för att du tar dig tid och kontaktar oss. Vi beklagar verkligen. Tack för bilderna. De är till stor nytta när vi går vidare med frågan. Det här är inte en camping som vi vill eller ska marknadsföra. Oerhört tråkigt att anläggningen inte sköts på rätt sätt och att den uppenbarligen snabbt försämrat sin standard. Campingen är borttagen från våra säljkanaler. Vi har sett att bilderna finns på [/SIZE][SIZE=+0]www.husbilsklubben.se[/SIZE][SIZE=+0]. Där ser vi även att du är medveten om att saker kan förändras snabbt. Campingen stängs under vinterhalvåret och vi utgår ifrån att den rustas upp och blir lika fin och uppskattad som den var tidigare. Innan dess kommer den inte att rekomenderas eller finnas med i vår marknadsföring. Vi beklagar än en gång att du fick den här negativa upplevelsen och vistelsen hos oss. Det är vår förhoppning att ditt nästa besök i Norrköping blir en positiv upplevelse. [/SIZE]

Upplev Norrköping AB​

........................................​

Lite kul att de nämde vår hemsida , det var inget jag hade talat om.​

Jag hoppas även att de gör en fin Husbils avdelning med det vi vill ha och att vi HBK:are kanske kommer att träffas över en Öl eller kaffekopp på Himpan 2009.
Samt lägga in en ny tråd här på sidan om en av de finaste campingar avsedda för husbilar.​

Mats​

Lassman

HBK Medlem
Kommun
Härnösand
HBK-Nr
496
Medlemskap
2024

Besökte Norrfälsvikens camping på sensommaren i år och det fanns inget att klaga på .Parkerade på den såkallade gräddhyllan med fin havsutsikt ,nytt servicehus ,gratis duschar,elutag med tv Vi var helnöjda

bosse b

HBK Medlem
Kommun
Linköping
HBK-Nr
548
Medlemskap
2025

Här kommer ett bidrag från Norrköpings Camping vid Himmelstalund.
OBS detta är vad som gäller Augusti 2008 läses detta senare kan den ha förvandlats till en pärla.
Följ länken och se förfallet
www.sportfoto.nu/camping

MVH Mats
Många påstår att man står säkert på en camping.Undrar om den där, är så mycke säkrare, än en parkering.
Bosse B

Mojfen & Karianne

FD HBK Medlem
Kommun
Hultsfred
HBK-Nr
573
Medlemskap
2021

Hej Lassman

Då har det uppenbarligen hänt saker sedan jag var där.
Vi stod också på den så kallade gräddhyllan, men då fanns ingen dusch och bara en dålig toalett.

Men visst var utsikten fantastisk??

MvH
Karianne

F

F.d. 5898

Guest

Är det någon som har varit på himpans (Himmelstalund Norrköping) i år och sett om det blivit någon bättring .

Mats o Cilla

Toppen