• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Snuskigaste campingarna

F

F.d. 3088

Guest
Sv: Snuskigaste campingarna

Det kan inte vara sant!!!!:swoon: Du har nog lekt med Photoshop:D
Tur man undviker Campingar, finns nog flera likadana.
Fy f-en tänk om man har chekat in på dylik hur går det då när man vill vända om
betala åker man nog på:mad:

Gurra

F

F.d. 5898

Guest

Den var även den dyraste vi varit på under året 200:- inkl el.
Men som tur är har vi ju husbil och egen toa.

F

F.d. 3088

Guest

200 :mad:Fick du kvitto??:confused:

Hmm någon kanske åker förbi vore intressant å veta hur det är nu:swoon:
En annan tanke varför inte fota lite på likartade campingar om man har tillfälle och lägga in här
Så kan man undvika dom:cool:

Gurra

F

F.d. 4879

Guest

Uppriktigt sagt, det var det jävligaste jag har sett. Är rätt övertygad om att myndigheterna har en hel del att styra upp där, skicka gärna bilderna till miljö och hälsokontoret i Norrköping, så här får det bara inte vara!

F

F.d. 5898

Guest

200 :mad:Fick du kvitto??:confused:
Ja jag fick kvitto med tilllägget att det är bäst att slå in i kassan så staten får sitt.

Bilderna var tagna för 3 dagar sedan så det är NU om jag eventuellt skrev fel förut.

Tanken med tråden var just att varna varandra för dåliga campingar för de som väljer detta iställer för att fricampa.

MAts

F

F.d. 16416

Guest

Hej,

Efter dessa hemska bilder, visar vi några bilder på motsatsen. Bilderna är från campingen i Malmköping och visar ingången till hygienutrymmena, kombinerad toa och dusch samt skötrummet för småbarn.

Mvh Mona-Lisa och Owe

IMG_0065.JPG

IMG_0058.JPG

IMG_0060.JPG

IMG_0061.JPG

F

F.d. 5898

Guest

Uppriktigt sagt, det var det jävligaste jag har sett. Är rätt övertygad om att myndigheterna har en hel del att styra upp där, skicka gärna bilderna till miljö och hälsokontoret i Norrköping, så här får det bara inte vara!

Jag har skickat denna bildlänk både till Norrköpings kommun och SCR

Jag hoppas att det kan ge vind i seglen så att även Norrk kan få en fin camping framöver , det var därför jag skrev att dessa bilder endast gäller just nu och vi får hoppas på en finare camping framöver

Mats

F

F.d. 3088

Guest

Roadglider fina bilder, är säkert pris därefter oxå, ju mera sådant här det blir ju dyrare blir det ju att campa
Tänk en enklare camping utan lyx o flärd men ren o välskött med humana priser.
Mig kvittar det om det är marmorgolv, klinkers, dyra blomgrupper akvarium paraboltv mm, när jag tar in på camping.
Om jag nu mot förmodan bokar blir det en natt (om man nu kan boka en natt ) ett frächt välstädat servicehus är vad jag då efterfrågar. Om jag mot förmodan vill lyxa till det blir det hotell.

Gurra

F

F.d. 16416

Guest

Gurra,

Stod där en natt för att vi inte hittade någon lämplig ställplats och var trötta. Vi sökte inte lyx utan blev enbart glatt överraskade. Priset var 20:- lägre än i Norrköping.

Mona-Lisa och Owe

F

F.d. 9506

Guest

Helt otroligt att en camping kan se ut så 2008. Trodde det var ett skämt först.Och betala för sån plats? Skulle vara tvärt om i stället.Bra att det kommer upp här i alla fall.Jag står själv rätt mycket på campingar när jag nu kommer ut.Men dom flesta är helt ok. Men skulle det se ut så här ska kameran fram och ny länk kommer. Men jag hoppas att den aldrig kommer hit (länken)

Senast redigerad av en moderator:

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Personlig erfaring etter en tur gjennom Sverige med besøk på mange campingplasser: er det stjerner på plassen (finnes bare på scr campinger) så koster de stort sett mer enn de bør gjøre. En F-camping er for meg langt å foretrekke - de drives oftest av en familie som sørger for en jamn standard uten stor luksus og med hyggelige priser. Plasene med stjerner er ofte eid av komuner eller firmaer og drives med leid hjelp.

Det ser ut til at når en plass har fått sine stjerner så skal det mye til at de mister disse.

En annen type plasser jeg forsøker å unngå er plasser med masser av fastliggere.

F

F.d. 3088

Guest

Roadglider
menade inget illa:swoon:. Tanken var bara den har det blivit någon slags tävlan mellan campingarna, flera o flera brukar ju se ut så här. Givetvis kostar det att investera
Var ju kul att priset var billigare.
Då slog mig tanken: När man legat på en billig och bra kan man ju skriva en stänkare här:D

Gurra

F

F.d. 3581

Guest

Kan inte hålla fingrarna i styr- här kommer ett bidrag till "snuskets på spåret"..

Dvs vilken camping är detta ?
Skall erkänna att bilden är nåt år gammal så korgen har säkert tömts sen dess.

Den vackra skylten med indiantältet ser dock välskött ut och stod att finna strax utanför campingen - märkligt att den fanns just där??

Ledtråd 1 - det är en SCR-camping
ds

IMG_0137-komp.JPG

IMG_0142-komp.JPG

S

SevenEleven

Guest

Det där såg inget vidare ut ... Det är ju kommunen som arrenderar ut campingen så det borde ju ligga i deras intresse att det sköts ordentligt. Kanske till och med kan gå att bryta kontraktet om campingen missköts...

SCR's stjärnsystem säger tyvärr ingenting om skötseln på campingen utan bedöms av hur stora platserna är och hur många procent av dem som har el.

Dock står det:
"Grundkraven för att klassificeras är att campingplatsen uppfyllergästernas krav på säkerhet, såsom inhägnad, gästinformation,dricksvatten, brandskydd, belysning, sophämtning, latrintömning, disk, dusch och toalett osv. De campingplatser som uppfyller grundkraven klassificeras utifrån standard avseende tomtstorlek, personalbemanning, serviceinrättningar etc. Klassificeringen omfattar inte stugor, vandrarhem och rum. "

Så det borde ju kunna innebära att de blir av med sin klassificering...

Fast å andra sidan betalar väl de som driver SCR-anslutna campingar en avgift till SCR för att vara anslutna och då kanske det inte är lika kul att utesluta någon ... :confused:

Edit:
Länk till SCRs klassificering: Klassificering av campingplatser i Sverige - Camping.se - SCR

Senast redigerad av en moderator:
F

F.d. 5898

Guest

En av Norrköpings lokaltidningar hade ett reportage om Himmelstalunds camping i veckan som gick. Himmelstalunds camping - skräpig och olönsam - Folkbladet / /Grodan
Jo jag läste detta reportage , blev lite full i skratt då detta kom ut dagen efter jag tagit mina bilder och gjort min lilla hemsida om campingen.
Men som sagt jag hoppas att det åter kan bli en pärla bland campingar med eller utan ny Campingvärd

Mats

Toppen