• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Snabbmat i husbilen ibland

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661
Sv: Snabbmat i husbilen ibland

Jag har i princip slutat äta kyckling för den är full med konstiga saker, sådant som man inte riskerade att få i maten för femtio år sedan då kyckling var en delikatess! Men det finns fortfarande ätlig kyckling, det vet jag! För några dagar sedan blev jag bjuden på en kyckling som smakade som kycklingen gjorde förr och den var "ren" inuti!

Svenskodlat när det gäller grönsaker är självklart numera. Jag har sett hur tomaterna odlas i Spanien och jag kommer aldrig mer att äta någon tomat från det landet!

Så här såg det ut, mil efter mil!

tom.jpg

tom2.jpg

tom3.jpg

Plastväxthus överallt i vissa delar av Sydspanien. När plasten efter några år vittrar sönder så tillåts naturen ta hand om den! Mycket av detta blåser ner i havet med allvarliga konsekvenser för sjöfåglar m.fl. djur. Ingen tycks ta ansvar för denna enorma miljöförstöring! Obegripligt! En skam för Spanien men kanske inte så konstigt ändå med tanke på djurplågeriet i tjurfäktningsarenorna m.m.

"Odlingarna" finns ända nere vid Medelhavets kuster. Jag undrar vilka gifter som rinner ut i havet därifrån. Havet är inte en "god recipient" som militären tyckte efter världskrigen när de dumpade mängder av överbliven krigsmateriel i haven!

tom4.jpg

Jappe

Senast ändrad:

Ronny P

HBK Medlem
Kommun
Borås
HBK-Nr
13439
Medlemskap
2025

Kyckling är till för dom som inte har råd att äta riktigt kött ;-)

Jappe

HBK in Memoriam
Kommun
Orust
HBK-Nr
661

Något nedsättande skrivet! Jag utgår därmed ifrån att du aldrig har ätit en god kyckling! Det var bra mat för länge sedan och det finns fortfarande möjligheter att hitta fina kycklingar. Knappast i frysdiskarna i livsmedelshandeln, dock!

Jappe

Toppen