Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Biltema
De har inga kedjor där den storleken nämns. Däremot har de Snökedjor 37-03 som passar bl a 235/75-16, alltså lite för stora. Frågan är om de går att spänna in så mycket så att det inte blir glapp på 225/75-16.Har dom till däck 225/75-16, förut hade dom inte det?
Halloj! Vi köpte våra från Swedol 700var kan man köpa billiga snökjedjor som passar till 225/75-16
Min son köpte "snöstrumpor" från Autosock.nu. Lättare att sätta på, bättre grepp. Dom kör till Alperna ikväll om testerna är negativa.
Vi får se vad grabben rapporterar från Alperna.Aldrig att autosocks har bättre grepp i snö än riktiga snökedjor, och om du kör dom det minsta på barmark går dom i trasor,
Synd det inte finns onspot , det hade varit ett alternativ.
Onspot är en form av automatiska snökedjor, Googla så kan du läsa om dom, men håller med om en sak. . . de är inte "billiga"Passar nog inte heller in under första postens "billiga snökedjor".
Har man fordon över 3,5 ton så är Autosock inte godkända i alperna.Min son köpte "snöstrumpor" från Autosock.nu. Lättare att sätta på, bättre grepp. Dom kör till Alperna ikväll om testerna är negativa.
Har testat och det är rena skiten.Är det någon som har erfarenhet av Biltemas ”broddar till bildäck”. Art.nr. 39-506. Skulle kunna vara ett enkelt alternativ om man skulle fastna någonstans för att kunna komma på rull igen