Sv: Smitningsolycka på Gekås i Ullared
Skadan är verkligen lite udda, om man tänker den som parkeringsskada. Då bortser jag från påståenden som " förmodad hög fart" som ju knappast förekommer på en parkeringsplats.
Placeringen är hög. Vinkeln skarp (anfallsvinkeln) och träffytan vass och liten. För mig verkar som det på sin höjd är en M12 bult ända från någon skyltfäste som träffat där, rent spontant. Och i så fall skulle det kunna vara ett spegelfäste i en större buss som backat ut. (Concorde naturligtvis..
)
Skadan blir relativt lätt att återställa till "hyfsad skick" då kringvarande plåten inte verkar skadad. Jag skulle ta en polygrip tång och med den försiktigt rätta ut alulistens skarpaste veck, och därefter täta med Ute acrylat i vit färg, som en tillfällig lösning. Skall man göra den perfekt blir det en ny list vad det nu innebär....
Jag hoppas för din skull att du dokomenterat väl skadeplatsen med bilder och vittnen för eventualiteter med försäkringsbolaget. För en "luttrad person" som ju skade reglerare är, framstår skadan som om du själv backat ut från en trång plats och skrapat mot tex en skylt. Jag skriver detta med välmening så att du är beredd på skadereglerarens reaktioner när de väl kommer, utan misstanke att du skulle försöka välta egna misstag på kollektivet....