• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Smitning på High Chaparall träff

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025
Sv: Smitning på High Chaparall träff

Nu är det säkert för sent, men som jag skrev i ett tidigare inlägg, borde campingen veta vilka som varit incheckade, och vilka som åkt under den aktuella dagen, detta tillsammans med en förteckning från träffarrangören vilka som varit på plats.
Om detta finns borde det väl inte vara omöjligt att använda uteslutningsmetoden.

Om man tänker efter lite, själv när jag kommer till en ny plats och bilen är uppställd brukar jag gå ett varv runt bilen (vet inte varför, men jag brukar göra det) oftast lägger man kanske på minnet vad det står för bilar runt omkring, är grannarna ute hälsar man ju också.

Beroende på var skadan är på bilen, kanske detta kan vara till någon hjälp, naturligtvis kan någon ha backat på, märkt detta ock valt en annan plats, eller rent av lämnat träffen, men då bör väl ev listorna vara till hjälp.

//Tommy

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Om man tänker efter lite, själv när jag kommer till en ny plats och bilen är uppställd brukar jag gå ett varv runt bilen (vet inte varför, men jag brukar göra det) oftast lägger man kanske på minnet vad det står för bilar runt omkring, är grannarna ute hälsar man ju också.

Ibland får man onda aningar vid parkering på trånga ställen, då har jag tagit kort med mobilen. Men det är väl då man minst anar som "shit happens"?

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Anders!
Jag brukar göra som du, ibland notera bilnr, eller använda mobilkameran, är det trångt eller om bilen stått ett tag går jag också ett varv både när det gäller personbilen och husbilen.

//Tommy

F

F.d. 52994

Guest

Ibland får man onda aningar vid parkering på trånga ställen, då har jag tagit kort med mobilen. Men det är väl då man minst anar som "shit happens"?

Ett bra tips som jag tackar för, jag skall oxå börja med det

F

F.d. 13449

Guest

Ja, tyvärr inträffar mycket skit. Gick förbi min husbil i helgen och möttes av att någon roat sig med att slänga en stor sten rakt i vindrutan...
Känns så jävla onödigt med dessa 3-4000 kr det kostar att få det lagat.
Jaja, hoppas det löser sig, tur det finns försäkringar.

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

Tur att de inte backade över någon. Man bör ju se till att någon håller uppsikt bakom då man backar. Är man ensam får man ju stanna, kliva ur och kontrollera avstånden några gånger om det är extremt trängt.

Min personbil hade efter 5 år ca 80 märken efter dörrar på vardera sidan. Av alla dessa var det 0 personer som satt en lapp på rutan.

Leif & Karin

HBK Medlem
Kommun
Köping
HBK-Nr
1667
Medlemskap
2025

Har du kollat om några klubbmedlemmar stod i närheten? De skulle ju eventuellt ha kunnat ta bilder ni kan ha nytta av.... och att hitta dem har ju i så fall blivit så mycket lättare nu när vi har denna eminenta hemsida, eller hur? ;) mvh leif

Kristina & Janne

HBK Medlem
Kommun
Motala
HBK-Nr
5719
Medlemskap
2025

Kanske han/hon märkte att de kört på stolpen men inte noterade att även bilen blev träffad? Borde ju påtalat även detta till någon på platsen.

F

F.d. 25098

Guest

Min personbil hade efter 5 år ca 80 märken efter dörrar på vardera sidan. Av alla dessa var det 0 personer som satt en lapp på rutan.

Ja det är för djävligt. Jag satt i personbilen och väntade på min sambo då det svänger in en bil vid sidan om. Upp åker dörren och "pang" i sidan på våran bil. Ilsket vevar jag ner rutan och frågar vad fan han sysslar med. Svaret jag fick var: Vad är det med dej, har du en "porslinsbil" eller?

Suck,

Peter.

F

F.d. 25022

Guest

:yes:Skadorna har säkert blivit stora, för när man även kör/backar ? på en lycktstolpe måste väl detta märkas. Vi stod grannar med HBK 609. och upptäckte skadan även på lycktstolpen POANI 618.:yes:
Hej Blev det en stor skada? om den är liten kanske personen inget märkte. Dom som smiter brukar i regel inte ha rent mjöl i påsen, påverkad, oförsäkrad eller annat.
Frågan uppstår om det är en medlem blir den utesluten då:cool:

Gurra

lars o margareta

HBK Medlem
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024

blev påbackad när ja hade släpkärra kärran fick ta smällen ,kvinnan som backade på mej blev hysterisk o menade att det var mitt fel ,men när ja sa att det var tur att det inte var en barnvagn som stod där då blev hon lite lugnare, för det är ju så att den backande är den som bär allt ansvar!!!!

F

F.d. 3088

Guest

:yes:Skadorna har säkert blivit stora, för när man även kör/backar ? på en lycktstolpe måste väl detta märkas. Vi stod grannar med HBK 609. och upptäckte skadan även på lycktstolpen POANI 618.:yes:

Är du säker på att stolpen blev påbackad vid samma tidpunkt :confused:

Gurra

Jeepkungen

HBK Medlem
Kommun
Gnosjö
HBK-Nr
4441
Medlemskap
2025

Det var klart och tydligt eftersom stolpen rubbats ca 5cm i marken såg man tydligt på jordens färg att det skett samtidigt, man kunde se halva betongklumpen i hålet.
Mycket svagt av personen att inte ge sig tillkänna, försäkringen måste han eller hon ändå utnyttja för att laga sin egen bil.
Måste ha blivit rejäla skador på fordonet vid påkörningen av lyktstolpen.

Toppen