• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Smitning på High Chaparall träff

F

F.d. 52925

Guest
Jodå, vi tyckte också att det skulle bli kul med husbilsträff på High Chaparall men så blev det tyvärr inte. I går eftermiddag blev vår husbil påpackad där den stod uppställd på sin plats på campingen och den som orsakade detta smet från platsen!! Du,förmodar vi, husbilsåkare - säkert medlem i någon husbilsklubb- vad har du för moral???
En felbedömning kan väl alla göra men att smita från sitt ansvar???
Skadan kommer att kosta oss både tid och pengar och kommer dessutom att försena vår nästa planerade resa. Fy för sådana husbilsåkare- inte värdiga namnet!!
Margaretha o Bengt medl 609

F

F.d. 29841

Guest
Sv: Smitning på High Chaparall träff

Hej
Du har väl kollat med HB vänner som stod intill dig., om de sett något.
/Vidhem
på Solviks camping

F

F.d. 7

Guest

Camping receptionen kanske har koll på vem som stod på den platsen?

F

F.d. 2692

Guest

Jag får tyvärr inte skriva här vad jag tycker, dom orden hade ineburit en moderering, ni förstår nog ändå vad jag tycker.

Ragge 358

FD HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
358
Medlemskap
2021

Har man backat eller kört på ngn av misstag skall man direkt försöka få tag på vedebörande o tala om det anser jag, sedan finns det ju folk som kör påverkade av ngt och dom talar nog inte om ngt. Fy skäms på den som gjorde detta o inte vidtalade ägarna .:mad:/Susanne

Gunnar

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Malmö
HBK-Nr
5
Medlemskap
2040

Träffen var öppen för alla husbilsägare, alltså även för icke medlemmar i någon förening.

Någon notering om vem som stod var, finns inte.

Troligen har den påkörande husbilen fått skador någonstans baktill eftersom även en lyktstolpe intill var påkörd. Husbilen var troligen försedd med stege.

F

F.d. 7172

Guest

Ja backar man på både en husbil och en lyktstolpe är man nog inte riktigt vid sina sinnens fulla bruk av olika anledningar, det är så j....a dåligt att göra så och vi är väl alla försäkrade, så av ekonomiska själ kan det väl inte vara för att smita. Hoppas någon har sett vem det var så personen får sona för sitt brott och skämmas riktigt.

// CN

Knut

FD HBK Medlem
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022

Träffen er ikke over så en runde burde avklare hvem som er reist og om noen har en passende skade bak. En ting er skader en selv lager på egen bil, men skader laget av en annen som stikker av fortjener kommentarer som ikke er lovlige de heller.

Tommy-59

HBK Medlem
Kommun
Nässjö
HBK-Nr
2475
Medlemskap
2025

Campingen eller träffledningen bör väl ha koll på vilka som varit incheckade och ev åkt (checkat ut) idag?

Att söka regnr via transportstyrelsen om man har personnummer är ganska lätt.

Om det är registrerat vilka som varit på campingen är det nog inte så svårt att få tag på boven som smitit.

//Tommy

Ludde Kuddsson

HBK Medlem
Kommun
Kungsbacka
HBK-Nr
1356
Medlemskap
2027

Jag har råkat ut för precis samma sak, fast på en parkeringsplats. Kostade mig 3000kr...:mad: Hade jag ordnat med vittnen kunde jag fått självriskeliminering, jag ringde bara polisen, trodde det räckte...
Hade jag sett den som gjorde hade jag förmodligen gjort mig olycklig, den ilska man känner efter en sån händelse är obeskrivbar...

I

Ice-Man

Guest

Borde ju rimligen finns någon i klubben som fotograferat i området?

Rojja67

HBK Medlem
Kommun
Jönköping
HBK-Nr
8000
Medlemskap
2024

Alla tidigare har väl nämnt dom möjligheter som finns. Hoppas ni får tag i den skyldige och att han/hon får stå till svar för det han/hon gjort. Det finns en anledning till att man har försäkring men uppfyller man inte alla kriterier kan det bli dyrt, skulle kunna tänka mig att det är det som är anledningen. Lycka till i jakten.

J

Jimbo

Guest

Bra!
Finns uppsåtet, dvs att personen avvikit medvetet, har vederbörande gjort sig skyldig till:
Olovligt avvikande från trafikolycka. Meddelandeskyldigheten är absolut!

schmid

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
353
Medlemskap
2024

Hej!

Hur har det gått?
Några ledtrådar av marodören?:confused:

Wberger

HBK Medlem
Kommun
Lund
HBK-Nr
2577
Medlemskap
2025

Foto var ett bra förslag. I dessa digitaltider så borde någon ha tagit foto på området och sedan kan vi alla hjälpas åt att få marodören att göra rätt för sig!

knarrevik

FD HBK Medlem
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022

Jag har en känsla av att marodören aldrig kommer att ge sig till känna eftersom skammen blivit för stor efter alla skriverier. Om det inte hade tagit så stora proportioner hade han/hon kanske trätt fram efter lite eftertanke?

En brottslings svårighet att erkänna även i andra sammanhang beror ofta på den skam han/hon känner.

F

F.d. 3088

Guest

Hej Blev det en stor skada? om den är liten kanske personen inget märkte. Dom som smiter brukar i regel inte ha rent mjöl i påsen, påverkad, oförsäkrad eller annat.
Frågan uppstår om det är en medlem blir den utesluten då:cool:

Gurra

Toppen