Annbritt o Anders Fält
FD HBK Medlem
Hur smörjer jag min truma combi 6e?
Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.
Försök att lokalisera vilken fläkt det är som låter, finns 2 st i Truman. Sitter inte några lager i dom i den meningen. Det är glidlager mässingsbussningar i fläktarna. Är det oljud i den eller menar generellt underhållHur smörjer jag min truma combi 6e?
På din Truma Combi 6E är fläktmotorn till värmedistributionen en helt tät konstruktion.
Har det börjat låta så är det sannolikt svårt att "smörja" bort detta. Jag har bytt ut den
motorn två gånger på mina värmare (två olika bilar) och det blir då tyst.
tack Magnus
Verkade inte helt enkelt, men skall fundera. Du köpte väl en ny motor, men var och till vilket pris
Med vänlig hälsning Anders Fält
Om du ger dig till tåls så kan jag nog fixa andra bilder på vad du ska demontera för att komma åt fläkten. Ligger just nu med ryggskott så är inte så rörlig. Men ge mig en vecka såtack Magnus
Verkade inte helt enkelt, men skall fundera. Du köpte väl en ny motor, men var och till vilket pris
Med vänlig hälsning Anders Fält
Beställde & betalade för hemleverans. Men det fungerade inte. Fick hämta hos ombud, vilket jag ville undvika. Deras kommentar var ojdå.tack Night Hawk och Willer Walle
-har ni erfarenhet av 4 U resp direktköp från campingshop-24
-har ni erfarenhet från byte av motorn att förmedla, så man inte demonterar i onödan, eller bara som tips inför start
Köp från Tyska tillbehörsföretag har fungerat flertalet gånger och utan strul. Även förbetalt ett par gånger och inte heller det har skapat några utmaningar. Vad gäller byte av motorn så har jag bägge gångerna gjort det med Truman på plats.tack Night Hawk och Willer Walle
-har ni erfarenhet av 4 U resp direktköp från campingshop-24
-har ni erfarenhet från byte av motorn att förmedla, så man inte demonterar i onödan, eller bara som tips inför start