• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Små praktiska prylar för husbilen

F

F.d. 5322

Guest
Min IKEA-älskande fruga har varit och fyndat i vinter.
Tänkte bara vi skulle dela med oss av dessa småprylar till er medlemmar.
Ett diskställ tillverkad i ett lätt plastmaterial och har kapacitet att klara av åtminstone vår disk.
Stället har en avtagbar korg för bestick.
Artikelnr: 102.085.23 Boholmen 59:-

Diskställ_Ikea.JPG

Ficklampan brukar ha en förmåga att inte ha några batterier när den väl behövs.
Även detta problem lyckades hon lösa på ovan nämnda varuhus.
Den liknar mest en pepparkvarn men har faktiskt ett skapligt ljus med sina tre LED-lampor. Om man vevar lite sakta under tiden man använder den, ökar ljusmängden ordentligt.
Artikelnr: 301.908.57 Ljusa 39:-

Ficklampa_Ikea.JPG

Även undertecknad har besökt ett av sina favoritvaruhus; Biltema.
Där hittade jag en annan lösning på problemet med lampor utan fungerande batterier.
Lampan är liten men har ett fullt ok ljus med sin 0,5 W LED. Den laddas upp i cigguttaget men som vanligt när det gäller Fiats originaluttag, så är passformen dålig. Den lyser med ett blått sken under laddning som kan upplevas lite starkt i mörker.
En annan negativ egenskap är den lilla lösa plastbiten som håller själva kontakten som sitter längst ner på lampan. Eller bak om man så vill. Den kan vara lätt att slarva bort men det finns ju lim.
Personligen anser jag den vara praktisk med sitt lilla format som gör att man kan hålla den i munnen om man behöver ha båda händerna lediga.
Artikelnr: 39-620 Priset är 69,90

Ficklampa_Biltema.JPG

//Lg
 
Toppen