• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Sluta gissa!

Gunillas Kenth

HBK in Memoriam
Kommun
Hässleholm
Sv: Sluta gissa!

Jag har sagt det förr: Det finns inget rätt eller fel, bara mer eller mindre bra. Det är därför vi har domstolar som ska tolka lagarna åt oss. Det är därför som vi betalar 30 miljarder till dom.

Det är bara de som åker fast som kan erkänna eller neka.

De som nekar kan kanske hamna i domstolen.

D

Deleted member 11118

Guest

Kenth nu tar jag "Fånen" om han inte springer i från mej :twitcy:

Klart alla trådar spårar ur, när ni sitter under markisen och pratar med några, så börjar samtalet i en ända men slutar någon helt annan stans. Urspårning för mej är normalt och inga problem. Föresten vad var frågan? :wub::wub::wub:

Affezell

HBK Medlem
Kommun
Söderhamn
HBK-Nr
4542
Medlemskap
2025

Tycker inläggen börjar komma långt ifrån ämnet. Så här skrev vi ursprungligen:

"Gemensamt är att de innehåller något antagande om vilka regler som gäller (t. ex. när det gäller körkortsbestämmelser eller vikter)."

Exempel på de "gissningslekar vi ogillar är när man "tror sig veta" hur viktuppgifterna på plåten i motorrummet ska tolkas.

I en annan tråd finns ett antal "påståenden" om vad som gäller beträffande körkortsbehörighet och släpvagnsvikt. "Påståenden" som går stick i stäv med varandra, och som är personliga tolkningar av den information man hittat på Körkortsportalen och hos Transportstyrelsen.

Det kan jag helt hålla med om ...
Relevant fakta som finns skrivet om i lagregler och tillämpningar skall man aldrig gissa el tro om, bättre att hålla tyst. Det kan givetvis helt missleda en oinvigd om vad som egentligen gäller, men som jag skrev tidigare så kan många andra problem ha olika lösningar för att fungera. Det jag mest skulle uppskatta är att när det ställs en fråga och det givetvis blir olika råd så vill jag ändå att trådskaparen om han el hon fann problemet skriver hur det löstes och vad det bestog i. Det anser jag brister i många trådar och det är roligt när
man får det rätta svaret till sist.

Senast ändrad:
Toppen