• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Slut på friheten?

T

Teddi

Guest
Sv: Slut på friheten?

Till skillnad mot i utlandet drabbar trängselskatten i Göteborg enbart oss svenskar. Man kan ju hoppas att EU inför liknande bestämmelser för övriga länder. Det lär väl dröja innan Norge ansluter sig till EU förstås!

bara första året anders,,sen blir de generellt,,enligt källa så jobbas det idag över gränserna med ett åtstramningspaket eller va man nu vill kalla de--för att minska bilismen,,där ligger betalning på motorväg,i hela eu,,så ja tror att nya vägar-broar i framtiden kräver en slant,,,utöver den vägskatt som vi erlägger allaredan,,den vägskatt som knappast kommer oss tillgodo,,

en miljö utan pengar är ingen miljö alls,,en miljö med pengar ärr bara ett bevis på att pengar kommer i första hand,,miljön senare,,:D uschalimeja va hemskt,,teddi,,

Jokin

HBK Medlem
Kommun
Borlänge
HBK-Nr
6254
Medlemskap
2025
Sv: Slut på friheten?

Njae - var det inte fler fotgängare som skadades av cyklister än av bilister? Eller missuppfattade jag det?
:wideeyed:

Hur som helt är det ofta farlig att cykla på cykelbanor i tättbebyggda områden, kanske både för cyklisterna och fotgängarna. När jag skrev om promenadvägar så menade jag just cykelbanor inom tättbebyggda områden. Jag har läst att dessa är byggda för en hastighet av 18 km/h, och det är just vad jag menar med promenadfart. Vem ids cykla så sakta? Asfalterade banvallar, som finns på en del håll i landet, är ju något annat. Den vägen kanske man kommer någonstans.

Johan K.

Toppen