• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

SLUT MED ARBETE

F

F.d. 25020

Guest
Imorgon är sista dagen på jobbet förhandlade idag med arbetsgivaren om lön året ut fick igenom det så nu blir det att vänta på nya husbilen o ta hand om frugan har ju legat ute i sex år med mitt jobb.MVH 220 Sture i Pajala:twitcy:

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025
Sv: SLUT MED ARBETE

Välkommen i gänget!!!!!!!
Tro för den skull inte att det är slut med jobb. Jag fick en ny boss efter pensionen.
:D
Men nu är arbetsuppgifterna: Klippa gräset, rensa landet, måla fönstren, mm mm.
Fullt upp nästan varje dag.
:swoon:

anytec

HBK Medlem
Kommun
Luleå
HBK-Nr
4254
Medlemskap
2025

Härligt det blir väl skönt man blir lite avis men det är bara bita ihop många år kvar att jobba

krinil

HBK Medlem
Kommun
Vellinge
HBK-Nr
4750
Medlemskap
2025

Grattis Sture! Jag avundas dig verkligen. Du ska nu ta hand om frugan. konsumera fritid, fixa med nya husbilen och göra en massa annat bara för att du vill det! :)

Krister N

Nisse oi Näsåker

HBK Medlem
Kommun
Emmaboda
HBK-Nr
64
Medlemskap
2025

Kan bara säga en sak: Grattis!!!
Kom bara ihåg att nu gäller att det som inte blev gjort idag kan göras i morgon eller någon annan dag eller inte alls.
/Nisse
Friherre sedan 6 år

F

F.d. 52945

Guest

Grattis!
Kan bara instämma med de andra och nästan känna lite avis..hoppas att ni tar en tur till lite varamare breddgrader nu med nya husbilen!
//Pilot:)

F

F.d. 52908

Guest

Hej.
Gjorde samma sak för fem år sedan och har inte ångrat det. Det tar ett tag att vänja sig och som någon sa, det man inte gör i dag kan vänta till i morgon. Grattis !
Sören

F

F.d. 29841

Guest

Ja ja du Sture.
Du har ju alltid snö och skotta,Lycka till med nya husbilen men inte till att du blivit gammal.

/Vidhem

PatricS

HBK Medlem
Kommun
Umeå
HBK-Nr
2899
Medlemskap
2024

Gick också för 5 år sen.
Ångrar inte en sekund detta. :)
Efter ca 1,5-2 år sökte jag extrajobb och jobbar sen dess en kväll i veckan på hotell - söndag kvällar - ensam jobbandes på hotellet - så jag gör ALLT!
Skoj är det med alla olika sysslor och folk från olika länder - ger mer än det tar såattsäga. :)
Ok sen hjälper jag hustru på olika sätt och naturligtvis - gör mer i hemmet.

F

F.d. 53074

Guest

Grattis! Jag gick också i förtid för några år sedan. Tänkte att jag skulle öva tumrullning. Men inte! Det är fullt upp. Det bästa är att det jag inte hinner med idag inser jag inte behöver göras just idag. I så fall hade jag ju gjort det... Och inte har jag dåligt samvete en enda sekund för det. Men tumrullningskursen får jag nog skjuta på...

Kjell :D

Wizard

HBK Medlem
Kommun
Mark
HBK-Nr
5342
Medlemskap
2025

Svårt att översätta ord för ord men här är ett försök (med vissa tillägg):

Den som arbetet känner
och (gärna) dit ränner
och som inte håller sig undan
han är ju galen, (för hundan)

Jappe

Eller:
Arbaiten nicht Du kunnen
aber Pannkaken glufsen.

(Det behövs väl ingen översättning???
:D:D:D

B

Byggare Bob

Guest

Kan bara säga en sak: Grattis!!!
Kom bara ihåg att nu gäller att det som inte blev gjort idag kan göras i morgon eller någon annan dag eller inte alls.
/Nisse
Friherre sedan 6 år
Bra sagt!
Detta håller jag på att övertyga min hustru om sedan jag pensionerade mig för fem år sedan.
Man har ju så mycket annat som skulle göras om...man fick tid, ha ha!
Lasse J

F

F.d. 52943

Guest

Gick för knappt 2 år sedan. Härligt! Saknar inte stressen och oron att få ihop ekonomin för alla anställda en enda dag.

Trodde att jag skulle bli tokig av att inte ha något att göra till en början, så jag tog på mig allehanda konsultuppdrag åt tidigare arbetskamrater som körde vidare i egen regi. Men har nu ägnat ett år att utbilda dem så att dom ska klara sig själva och lyckats avveckla alla sådana uppdrag.

Lyckades efter ett år övertala hustrun att oxå gå i förtid så nu är vi heltidslediga båda.

F

F.d. 25270

Guest

Imorgon är sista dagen på jobbet förhandlade idag med arbetsgivaren om lön året ut fick igenom det så nu blir det att vänta på nya husbilen o ta hand om frugan har ju legat ute i sex år med mitt jobb.MVH 220 Sture i Pajala:twitcy:

STORT GRATTIS ! Skjut inte upp till i morgon det som kan skjutas upp till i övermorgon.
Mitt motto : Lev lite långsammare, man hinner ändå fram till slutet i tid.

M v h
Peter

F

F.d. 25020

Guest

Snart har en vecka gått men f-n va jobb jag har förstår inte hur jag hunnit jobba Mvh 220 Sture i Pajala:confused:

Toppen