• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

Slagsida mot camping intressen...

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027
Sv: Slagsida mot camping intressen...

Min fråga var seriöst menad för jag har inte hittat någon information som antyder att RMF's initiativ skulle vara problematisk.

Det enda jag noterar är att det är en viss obalans i deras arbetsgrupp, för få medlemmar från husbils föreningar. Men för mig behöver det inte betyda att initiativet är fel.

HBK har deltagit på något sätt.
Är vi det fortfarande som aktiva partners eller medlemmar?
Är det inte bättre att delta för att kunna påverka och få insyn i arbetet?
Vad har de gjort som är så fel?

Jag ville ha bakgrundsinformation från de som är negativa

Men om ditt "svar" Gunnar, är den enda reaktionen så hoppar jag av tråden

Och Gunnar, notera även att om jag citerar någon, så lägger jag inte in egen text i citatet. För då är det inte längre ett citat

Sök på RMF i forumet, det är mängder skrivet om det. Även ordf har redovisat efter mötet på Elmia i höstas... Jag har bara tillgång till mobilen nu så länkar är lite för knöligt för mej då... Hoppas du hittar vad du söker!

lejak

FD HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
12023
Medlemskap
2022

Tack Lundsholm,

Jag har försökt leta men uppenbarligen använt fel sökbegrepp, bl.a. RMF är för kort sträng.

Men nu har jag hittat och du har rätt, det finns massor av information som jag nu ska gå igenom.

Glädjande att HBK deltar, bl.a. i remisssvar
Är man med så kan man påverka

Jag har dock inga illusioner om att det kommer att gå snabbt
Bl.a. tenderar svensk byråkrati att försena projekt och att det blir lite utslätat, ALLA ska bara nöjda. Vilket kan leda till att ingen blir nöjd

Lundsholm

HBK Medlem
Kommun
Torsås
HBK-Nr
11560
Medlemskap
2027

Om du använder Google sökningen kan du ha tre tecken.

Håkan

HBK Hedersmedlem
Admin medlem
Kommun
Tomelilla
HBK-Nr
1
Medlemskap
2049

Tack Lundsholm,

Jag har försökt leta men uppenbarligen använt fel sökbegrepp, bl.a. RMF är för kort sträng.

.......

Googlesökningen hittar bara öppna forum.
Du kan lägga en * efter ordet om det är 3 tkn.
Tex RMF* så hittas även i de interna forumen med 3 tkn.

Mer om Sök under Om Hemsidan i höger meny eller nedan direkt länk.
http://www.husbilsklubben.se/forums/t25115/

Leif Edström

HBK ordförande
Kommun
Piteå
HBK-Nr
2386
Medlemskap
2025

Tja! Vad ska man säga?

Kanske köpmannaförbundet skulle driva konsumentförening?

Tidigare tyckte jag att RMF var en bra idé, dock med lite taskig styrning. Men jag trodde att det gick att göra något av det. Kan bara konstatera att alla husbilsintressen är borta... Och att vi tillsammans med de andra märkesklubbarna och andra som delar våra åsikter måste skapa en motvikt. Av RMF blev det bara en företagarförening kvar. T.o.m CC har sin verksamhetschef där. Det är väl där campingarna drivs under?

Jag hade FET fel som trodde på RMF.

Nu är det viktigt att myndigheterna inte tror att RMF företräder brukarna av husbil, utan att vi husbilsåkare står upp för våra åsikter. Vi har ju inget emot att bo på camping. Det kan vara trevligt ibland. Men dom ska tamef.. inte få förespråka våra intressen. Det ska vi göra själva och få fram att RMF numera bara är en företagarförening som skickligt låtsas företräda husbilsåkare.

Kom igen nu styrelse... Nu vill jag se pressmeddelanden, uttalanden m.m.. som styrker att RMF inte har med husbilsfolket att göra.

Blev jag faktiskt riktigt uppretad här på en ACSI camping i Le Mont Saint Michel.

Vad tycker du Leif... Ordförande?

Vaccin-ulv-i-f%C3%A5rakl%C3%A4der.jpg

Ulv i fårakläder

Jag har vid ett flertal tillfällen redovisat min och styrelsens syn på RMF och varför vi inte är med i den sammanslutningen, en del av orsaken är precis den du beskriver.

Sen över till din andra fundering.......vi inom HBK försöker så mycket som det är möjligt att nå ut med vårt budskap avseende husbilsturism och där även framföra att vi är Sveriges största husbilsorganisation/förening som står fristående från andra sammanslutningar det är dock inte alltid så lätt att nå ut med sitt budskap i media. Vi kan naturligtvis tänka oss att samarbete med andra i vissa projekt. Däremot anser vi i styrelsen att det är mycket viktigt att vi är fristående från dom kommersiella organisationerna som SCR mfl. eftersom vi företräder konsumenten/brukaren.

/Leif

lejak

FD HBK Medlem
Kommun
Trosa
HBK-Nr
12023
Medlemskap
2022

Tack för söktippsen. Det underlättade :)

Jag har inte haft tid att gå igenom så mycket av det som har sagts
Men av det jag har läst, t.ex. Leifs beskrivning, så tror jag att HBK har rätt hållning i frågan

Om inte RMF gör detta rätt, så tror jag att det blir självsanerande.
Speciellt kommunerna måste inse vad som behövs. Oavsett vad RMF kommer fram till

Senast ändrad:
Toppen