• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skype

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Skype

Gratis er en sannhet med modifikasjoner, det forutsetter ar den du ringer til og har samme app - ingen forskjell fra skype der. Ringer du noen som ikke har appen så blir det vanlig utringing med mobilaboet - og om det er utenlands så koster det ekstra. Det er her skype kommer til sin rett, alle utringinger til vanlige telefoner er lokalsamtaler. app til app er gratis i alle løsningene.
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skype

Som vanligt är det svårt att övertyga folk om nyheters förträfflighet, åtminstone till de provat själva.

Jag tror att Skype måste finna lösningar liknande Tangos eller Vibers för att överleva.
 
F

F.d. 29882

Guest
Sv: Skype

Som vanligt är det svårt att övertyga folk om nyheters förträfflighet, åtminstone till de provat själva.

Jag tror att Skype måste finna lösningar liknande Tangos eller Vibers för att överleva.
Hej
Har inte Telia spärr mot Skype?

MVH//Jocko:music-icon:
 

TeknikLasse

HBK Medlem
Inlägg
1.865
Kommun
Mora
HBK-Nr
3335
Medlemskap
2025
Sv: Skype

Hej Anders, jag prövar gärna nya saker men behöver en motivation.

Vad har de andra som inte Skype har!?!?

Min Skype loggar in automatiskt och jag är online.

Jag kan se den jag talar med.
Jag kan ringa gratis till alla mina Skype vänner när de är inloggade.
Jag kan ringa hela världen för en rimlig kostnad.
Skype är otroligt stabil.
Jag kan köra flera olika inloggningar samtidigt.
Finns för alla plattformer.
Trevligt gränssnitt.
Det finns skärmdelning.
Jag kan vara "osynlig" men ändå online.

Ge mig något att bita i ;)
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skype

Jag kan ringa gratis till alla mina Skype vänner när de är inloggade.

Det är just det som är problemet, vännerna måste vara inloggade.
De flesta av mina forna Skypevänner har slutat att logga in och har i stället installerat Viber för röstsamtal och Tango för videosamtal. Då kan de nås så fort telefonen/plattan är påslagen.

Jag är säker på att du liksom alla andra blir förvånad när många av dina kontakter visar sig ha både Viber och Tango, du ser det med automatik i din kontaktlista.

Både Viber och Tango klarar de flesta plattformar, Tango även med PC.
Men som sagt prova själv, man kommer snabbt igång och det krävs ingen registrering i vanlig bemärkelse.
 
Senast ändrad:
H

hianders

Guest
Sv: Skype

Håller faktiskt med TeknikLasse - Skype är bra och stabilt!!

Knarrevik - vilken kontaktlista menar du?

fru hianders/Inger
 

lars o margareta

HBK Medlem
Inlägg
1.426
Kommun
Hudiksvall
HBK-Nr
6977
Medlemskap
2024
Sv: Skype

Hallå Sture , vi har scype, men man törs knappt använda det !!risk att man skrämmer barn barnen!! hälsningar Lasse Huddik
 
F

F.d. 53227

Guest
Sv: Skype

Använder Skype, ser när mina kontakter är tillgängliga !
 
H

hianders

Guest
Sv: Skype

Appropå Skype - vet någon hur man tar bort gamla "konton"/användarnamn. Vi har haft några stycken beroende på att man dels glömt bort lösenord mm samt bytt datorer.

Hur tar man bort? Kan man ringa eller måste man kommunicera på engelska?

Inger
 

Knut

FD HBK Medlem
Inlägg
19.559
Kommun
Australien
HBK-Nr
994
Medlemskap
2022
Sv: Skype

Har flere av appene installert, men med tomme kontaktlister - dvs viber markeringer finnes for en person, tango og rebtel er helt tomme. På skype er det skjelden jeg finner mindre enn 5 pålogget når folk er våkne i Europa. Nå er det 7 pålogget selvom det er etter midnatt.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Skype

Jag har fastnat för Viber, fungerar utmärkt för samtal med barnbarnen : ) I övrigt så betalar vi en hel del för våra "normala" abonnemang, 2 st. fasta och 2 st. kontantkort (utöver bredbands-abonnemanget)... Skype har jag använt via datorn några gånger förr i tiden, men har gått över till Viber (enbart samtal) då den uppdaterar användarlistan med nya namn hela tiden. Viber är det billigaste sättet att ringa utomlands 0:- kr. men kvalitén på samtalen är lite si och så med : (
 
F

F.d. 7403

Guest
Sv: Skype

Jag har skapat ett konto med reg.nr. på bilen i SkyPe. Kan kanske vara något att ta efter! Tänkte jag skulle göra en klisterlapp av deras logo och sätta bredvid Husbilsklubbens dekal!
Tanken har väl slagit mig att Reg.nr. var fel. Skulle kanske ha varit husbilxxxx där xxxx motsvara medlemsnummer med nollor före tidiga medlemmar!

Hälsningar LPS326
Leif Rehnvall
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skype

Varför inte göra det ännu lättare, genom att använda telefonnumret för att ringa videosamtal med Tango?

Lika lätt som att ringa ett vanligt röstsamtal.
 
F

F.d. 7403

Guest
Sv: Skype

Ja, varför inte, men krockar det inte med andra abonnenter. Har för mig att om man tar bort landssiffrorna så finns samma nummer i andra länder. Man blir aldrig för gammal för att lära. Har kört med Net1 (tidigare IceNet) då jag pendlat mellan Norge och Sverige. Tango var något nytt för mig. Hur och var fungerar det? Ladda ner till PC, hur fungerar det då?
Efter att ha sett videon på deras hemsida får jag känslan av att det bara är ett alternativ mot SkyPe (fungerar i stort sett likadant) har jag rätt eller fel. SkyPe har ju haft vissa problem, virus och liknande, så beror det på hur vi vill att programmen ska fungera, en smakfråga!
 

knarrevik

FD HBK Medlem
Inlägg
17.776
Kommun
Lysekil
HBK-Nr
3172
Medlemskap
2022
Sv: Skype

Ja, varför inte, men krockar det inte med andra abonnenter. Har för mig att om man tar bort landssiffrorna så finns samma nummer i andra länder. Man blir aldrig för gammal för att lära.

Nu förstår jag inte vad du menar!
Skulle man hamna hos en utländsk abonnent när man ringer ett svenskt nummer?
 
Toppen