F
F.d. 58882
Guest
Jag fick för några minuter sedan ett telefonsamtal från ett bolag som heter Protect Me. Damen i fråga "ville bara varna mig" för att mitt fullständiga personnummer låg ute helt oskyddat på nätet men att ProtectMe bevakar det mot missbruk. Om jag inte ville ha deras tjänst så var det bara att meddela inom en månad annars skulle det fortlöpa. Jag sa att jag inte bett att få denna tjänst så dom kunde sluta med en gång & om jag ville ha tjänsten så skulle jag kontakta dom.
Då frugan levde så tecknade hon ett sådant här avtal med MySafety & det var ett h-e att slippa ur deras klor så jag är allergisk mot sådant här.
Har någon av er andra fått sådana här samtal? Hur allvarligt är detta med ID-kapning? Behöver man göra något & i så fall vad?
Har man eller kan man få något skydd genom försäkringar, banker myndigheter etc?
Kan man kontrollera om ens personnummer ligger ute på nätet?
Bennie
Då frugan levde så tecknade hon ett sådant här avtal med MySafety & det var ett h-e att slippa ur deras klor så jag är allergisk mot sådant här.
Har någon av er andra fått sådana här samtal? Hur allvarligt är detta med ID-kapning? Behöver man göra något & i så fall vad?
Har man eller kan man få något skydd genom försäkringar, banker myndigheter etc?
Kan man kontrollera om ens personnummer ligger ute på nätet?
Bennie