• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skumgummiunderlägg ?

F

F.d. 30481

Guest
Hej vill ha tips var man kan köpa typ skumgummi till att ha i skåpen så man slipper allt skramel. tänkte på samma som man hade under diskstället då man handdiskade och det var ju ett tag sedan hehe.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Skumgummiunderlägg ?

Detta har jag undrat länge, hur får man bort det hemska skramlet bara man har 2 st. grytor i bagaget. Det värsta som finns är dock frigolit, jag har minst en sådan låda när jag fiskar i Norge. Tänk dig 80 mil med något som gnider och svider varje gång man passerar en sten eller ojämnhet i marken! Nu får vi visserligen bättre grejer i den nya HB:n (ingen frigolit), men det återstår en hel del tankearbete när det gäller glas, bestick, grytor, pannor och allt annat som kan vara ljudstörande. Vi är också mycket tacksamma för alla tips kring ljuddämpning vare sig det handlar om skumgummi eller andra lösningar... Återigen en bra & nyttig tråd Galmar, tack för det!
 

Majzzan

HBK Medlem
Inlägg
1.138
Kommun
Uppsala
HBK-Nr
6691
Medlemskap
2025
Sv: Skumgummiunderlägg ?

Tycker sån där billig antiglid på rulle är perfekt. I botten på alla hyllor/lådor, mellan tallrikar och kastruller som står i varandra. Klippt remsor av det och "slingrat" mellan glas o muggar. Fyrkantiga bitar använder jag till att rulla in besticken i, varje sort för sig. Hör inte ett knyst från köksregionen ens på gropig grusväg. Finns lite överallt, bl.a. på Jysk.
Antiglid mattunderlägg SELJE 30x150cm | JYSK
 
Senast ändrad:
L

LaMoni

Guest
Sv: Skumgummiunderlägg ?

Jag har köpt på LIDL. Ligger i rullar tror det var ca 2 m 4-5 mm tjockt som jag skurit till och har även det i förvaringsutrymmen under sängarna fäst med dubbelhäftande tejp.
 

Göran & Marie

HBK Medlem
Inlägg
71
Kommun
Västerås
HBK-Nr
7185
Medlemskap
2024
Sv: Skumgummiunderlägg ?

Söker Du något att lägga mellan tallrikar, kastrullock m.m. så funkar tvättlappar av skumgummi perfekt

Vi använder detta mellan våra porslinstallrikar då vi hatar plasttallrikar

Har Du tunga saker som Du vill avvibrera så funkar liggunderlag bra
 

Esbjörn

HBK Ställplatsgrupp
Inlägg
4.659
Kommun
Osby
HBK-Nr
2497
Medlemskap
2024
Sv: Skumgummiunderlägg ?

Jag har övergått till att använda liggunderlag från Biltema. Den är tunn och värdeläs som liggunderlag, men bra i lådor och skåp.
Mellan grytorna finns ett mellanlägg gjord av en sorts filt (formen av en blomma med blad). Hittar inte exempel på den just nu.
 
F

F.d. 55616

Guest
Sv: Skumgummiunderlägg ?

Majzzans tips är mycket bra och billigt ca 10 kr per rulle hos Jysk o Rusta. Enkelt att klippa till bestickslådor och som mellanlägg till tallrikar och kastruller mm.
icon7.gif
icon7.gif
icon7.gif
 

golddigger

HBK Medlem
Inlägg
544
Kommun
Ydre
HBK-Nr
1851
Medlemskap
2025
Sv: Skumgummiunderlägg ?

Bag in box .Som blir över när man har druckit upp en 3 liters vin är bra om man blåser upp den och lägger den mellan grytor och lock.Har man använd konservburkar och annat kan man blåsa upp dom så att det inte skramlar som står kvar i lådorna.Handlade mat för spaniensresan,och när det det minskade blåste jag upp bag in box påsarna så att det inte skramlade i lådorna.perfekt.
 

Marianne & Ranko

HBK Medlem
Inlägg
5.181
Kommun
Göteborg
HBK-Nr
12537
Medlemskap
2025
Sv: Skumgummiunderlägg ?

Mycket kreativt golddigger, det må jag säga... he, he... Mitt problem är att jag gillar gott vin fast på flaska och då borde det bli ännu mer skrammel... : ) Jag satsar på Majzzans tips.
 

Hqhusbil

HBK Medlem
Inlägg
325
Kommun
Järfälla
HBK-Nr
5263
Medlemskap
2024
Sv: Skumgummiunderlägg ?

Jag stoppar mina glas i vita bomullsockar så klirrar dom inte mot varandra.
 

Jonas & Cina

FD HBK Medlem
Inlägg
461
Kommun
Örebro
HBK-Nr
4276
Medlemskap
2022
Sv: Skumgummiunderlägg ?

Någon som vet något material som är mittemellan frigolit och oasis ?
Något mjukt material som inte släpper ifrån sig material som frigolit gör ?
 

RichardK

FD HBK Medlem
Inlägg
158
Kommun
Stenungsund
HBK-Nr
10957
Medlemskap
2022
Sv: Skumgummiunderlägg ?

Någon som vet något material som är mittemellan frigolit och oasis ?
Något mjukt material som inte släpper ifrån sig material som frigolit gör ?
Cellpolyeten! Finns i olika tjocklekar, från Skinn till stora Block. Lätt, segt och starkt, hydrofobt och lätt att slöjda i!
Finns hos National Gummi i Halmstad. MEN, när jag köpte skivor därifrån så var de på 2 kvm/st och minsta ordermängd 1000 kr! Då fick jag ett "skinn" med, vilket kom från när de gjutit stora block så hyvlar de bort gjutskinnet, nån mm tjockt o kanske lite ojämnt, men användbart. Mycket bättre kvalitet än vanliga liggunderlag!
Av spillbitar har jag gjort inredning till tandborsthyllan, klätt insidan på ett "kassaskrin", inredning i grytskåpet bl.a.
Samma typ av mtrl används till leksaker i simbassänger och till knäskyddsplattor.
cellpolyeten.jpg
 
Toppen