• Erbjudande på Husbilsklubben.se

Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2025.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.
    OBS! På förekommen anledning: Om du inte loggat in och är HBK-Medlem och inte betalt årsavgiften för 2025 så kan dina rabatter och förlängd reseförsäkring upphöra att gälla.

skum bräda i min Eura 585LS

peter nilsson

HBK Medlem
Kommun
Kiruna
HBK-Nr
1930
Medlemskap
2025
Sv: skum bräda i min Eura 585LS

Har för mig att i er bil går det att göra en jättestor bädd. Dinett+soffan. Har ni testat och bädda så. Om inte tag lös dynorna och titta hur det ser ut och försök att lägga skivan emellan dinett o soffa
Lycka till

F

F.d. 6102

Guest

joo har även testat som fallskydd till alkoven den passar inte riktigt 100 där heller:twitcy:

Lasse N

FD HBK Medlem
Kommun
Mjölby
HBK-Nr
2634
Medlemskap
2022

Kan den passa bakom dynan till ryggstödet i bakre sittbänken för att få bättre lutning och komfort vid resor.
Lasse

F

F.d. 6102

Guest

näe inte där men tror jag kom på det!! man sätter den som ryggstöd mot förarhytten mellan dinetten och långsoffan och får på så sätt en stor U-soffa:yes:

Bengt-Åke Linder

HBK Medlem
Kommun
Falköping
HBK-Nr
1424
Medlemskap
2025

Kan man göra högerbädden lite bredare genom att dra ut en skiva ?

Lägger du då ner denna skivan och kör in den emellan stegen så jacket blir på vänstersidan av stegen och lägger den på kanten på sittgruppen sedan ev drar ut breddningen på högersoffan så är det bara bädda på skivan sedan och man kan använda stegen och slipper kroka av den när man bäddar ner .

F

F.d. 13615

Guest

Hej
Du kanske redan testat, men skall inte den sättas bakom ryggstödet mot förarhytten så du kan göra en hörnsoffa? bör finnas en skiva till sitsen och extra dynor med. Vi hade en Euramobil 585 LS för några år sedan och vi saknade just den skiva som skulle sitta som ryggstöd, allt annat fanns med. Har även för mej att man kan öppna gaveln på sittlådan närmast hytten och snedställa den som sittstöd.

//Sten

F

F.d. 6102

Guest

joo ryggstöd är det har fått den att passa där ..gick inte att trä stegen i den i allafall men passar som sagt som ryggstöd..tusen tack till alla som hjälpt till.

Noras mormor

FD HBK Medlem
Kommun
Ekerö
HBK-Nr
1400
Medlemskap
2021

Tack för alla tips på den skumma brädan ,Nu är vi jätteglada för nu har vi en hörnsoffa .

Tänk va bra det är att vara med i husbilsklubben utan er alla hade vi nog funderat ännu ,

En trevlig sommar på er alla, vi åker iväg till Vadstena camping den 4 maj och blir kvar där ett tag.
eftersom det är våra släktingar som har campingen, underbart läge vid Vättern hör gärna av er om ni åker förbi.

Toppen