Sv: Skrivit ut Ställplatser.
Bästa alla,
Jag har lagt ut några husbilsplatser som vi använt under året (norra Tyskland, västra Frankrike) med lite kommentarer.
Jag har dessutom inventerat min hemkommun Båstad. Här har jag tagit upp en diskussion med kommunen för några månader sedan om en officiell husbilsplats centralt i vardera Båstad och Torekov (de flesta parkeringsplatser har "endast för personbil"-tillägg), men trafikingenjören har slutat så det har blivit ett stopp; men jag skall på dem igen. Har dessutom lagt ut ett antal inofficiella platser som jag funnit mer eller mindre användbara. Jag återkommer när det är färdigt.
De flesta platserna är i Googles kml-format eftersom de är lättast att göra. Några är sedan konverterade till csv-format. Det fiffiga med Google är ju dessutom att man kan gå upp i förstoring så att man kan se platsens läge, ibland så att man kan se husbilar. Dessutom finns turistiska bilder att klicka på.
Filerna varierar i kvalitet, men kommer att snyggas till när jag kommer på "det ultimata systemet" så att jag inte behöver göra om arbetet senare. Det finns många fria program för konvertering, men de har alla sina för och nackdelar.
Min tanke är att kunna sitta och titta på Google när man är uppkopplad mot Internet, och att ha motsvarande husbilsplatser i gps:en med tillhörande text (går åtminstone i Garmin 660 som jag har). Därmed skulle man kunna slippa att skriva ut på papper.
Det är kanske på sin plats att påpeka att jag borde ha skickat dessa platser till klubbens lista, men jag har bara inte orkat knacka in allt för hand igen.
Filerna hittar du
här.
Håkan