• Erbjudande på Husbilsklubben.se

    Blir du ny medlem nu i Husbilsklubben.se betalar du ingen anmälningsavgift utan enbart årsavgift 100 kr.
    Du sparar 150 kr på detta och erbjudandet gäller tills vidare.
    Medlemskapet gäller för kalenderåret 2024.
    Mer information finns här: Hur Registrerar jag mig.
    Du slipper också en massa störande reklam eftersom vi är en HELT reklamfri sida.

Skramliga tallrikar

proflies

FD HBK Medlem
Inlägg
58
Kommun
Strängnäs
HBK-Nr
14070
Medlemskap
2023
Är det någon som har några förslag på hur man slipper skrammel bland tallrikar och bestick?
 
F

F.d. 29989

Guest
Sv: Skramliga tallrikar

Vi har linnehanddukar på alla hyllor för porslin och glas, funkar helbra, inget skrammel. Gör ingenting om nått glas ramlar, inget har gått sönder. Fördel att man ochså kan ställa in disk som inte är helt torr också. Bestikskrammel har aldrig varit något problem för oss. Vi kör på reducerad lufttryck < 5,5kg för att slippa hjul/upphängs-studs för minsta ojämnhet på vägbanan. Minskat däcktryck diskteras mycket på forumet, och en del avråder bestämt. Jag har en annan åsikt, funkar bra för vår bil och ingen förhöjd däcktemp etc. Förlåt, nu kom jag ifrån ämnet, men det påverkar allmänt skrammel och höjer körkvalitén högst märkbart. Mvh Philip.
 
F

F.d. 25689

Guest
Sv: Skramliga tallrikar

Vi köpte en matta typ konstgräs på Rusta som jag har lagt in
i skåp och hyllor,det blev stor skillnad på ljud.
mvh Rune
 

Montreal

HBK Medlem
Inlägg
11.807
Kommun
Alingsås
HBK-Nr
707
Medlemskap
2025
Sv: Skramliga tallrikar

Det finns antihalk/antiskrammelduk på rulle att köpa lite varstans hos husvagns och båthandlare bl.a. Skär till och lägg på alla hyllor. Klipp lämpliga mellanlägg till tallrikarna.
Lägg i botten på bestickslådorna också. Anpassa lufttrycket i däcken till den verkliga axelvikten på bilen, och om tillämpligt, kör lugnare där vägen är dålig?! :)
 
Senast ändrad:
F

F.d. 55383

Guest
Sv: Skramliga tallrikar

Hej !

Jag har löst det så här.

Med vänlig hälsning Stefan
 

Bilagor

  • P5140274.jpg
    P5140274.jpg
    118,1 KB · Visningar: 90
  • P5140275.jpg
    P5140275.jpg
    106,4 KB · Visningar: 85
  • P5140276.jpg
    P5140276.jpg
    132,7 KB · Visningar: 80
  • P5140277.jpg
    P5140277.jpg
    137,6 KB · Visningar: 65
  • P5140279.jpg
    P5140279.jpg
    118,8 KB · Visningar: 66
F

F.d. 940

Guest
Sv: Skramliga tallrikar

Stefan.
var köper man den vita plasten som besticken står i.
Arne.
 

Ingalill & Inge

HBK Medlem
Inlägg
12
Kommun
LillaEdet
HBK-Nr
7880
Medlemskap
2024
Sv: Skramliga tallrikar

Hej

Vi har en halvintegrerad husbil med taksäng. Problemet med taksängär att skåpen är fastsatta i sängen. Det gör att det skramlar och hoppar jättemycket.
Jag försökte att lösa problemet med div. olika ljuddämpningsmattor,men det funkade inte.
Då köpte jag en cellplastskiva 50mm hos byggmax, som jag sågade till så alla tallrikar och glas passade. Lite pill och plock, men det lönade sig. Helt tyst blev det och var och en sak har sin egen plats.
Vi är mycket nöjda.

Hälsningar Ingalill & Inge

 

Bilagor

  • IMGP0002.JPG
    IMGP0002.JPG
    2,8 MB · Visningar: 35
  • IMGP0003.JPG
    IMGP0003.JPG
    2,8 MB · Visningar: 37
Toppen